Sunday, February 26, 2006

Wens


Ik heb al jaren een wens. Een wens die waarschijnlijk nooit uit zal komen. Het is niet eens zo'n grote wens en het hoeft ook niets te kosten. Dus daar zal het verwezenlijken niet aan liggen. Het heeft meer met connecties in de "Grootwarenhuiswereld" te maken. En die heb ik niet. Het zal dus altijd een mooie droom blijven. Inmiddels denk je natuurlijk; wat is die wens dan? Vertel op! Komt 'ie: Ik zou zo graag een keer een nachtje achterblijven, ingesloten, opgesloten willen worden in een groot warenhuis. De Bijenkorf lijkt me een mooie, want daar hebben ze álles! Boeken!, c.d's, kleding!, make up, bedden, eten, pennen! schrijfblokken!, meubels, etc., enz. De hele nacht rondkijken, van alles passen, in de bedden liggen, alle tijdschriften lezen, c.d.'s luisteren, parfummetjes ruiken... het lijkt me heerlijk voor een nacht. Natuurlijk heb ik nog meer wensen en nu ik erover nadenk hoeven ze bijna allemaal geen geld te kosten. De meeste wensen hebben namelijk iets te maken met het 'achter de schermen kijken'. Ik zou weleens bij een echte bakker mee willen kijken, in een autofabriek, een soepfabriek, een krantendrukkerij, verkeerstoren, meldkamer politie, coulissen grote theaterproductie..kortom, ik ben een echte Willemientje Wever. Iemand van de bloglezers nog suggesties, of beter nog: aanbiedingen!?

8 comments:

Gonda said...

Je mag wel even achter de balie van de apotheek staan bij mij :-)

Irene said...

Ervaringen in de medische wereld heb ik genoeg, ook een meedraai-ochtend in een apotheek. Maar in ieder geval bedankt!

Anonymous said...

Was ik directeur van een warenhuis of bakker, dan was je ontzettend welkom om een kijkje te komen nemen. Maar ik heb een vage (wel leuke) kantoorbaan waardoor ik je wensen helaas niet in vervulling kan laten gaan.Eigenlijk was ik zelf ook liever astronaut geworden.

Anonymous said...

Je hebt aan één nacht denk ik niet genoeg om alles wat je noemt in de Bijenkorf te doen.
Ik heb helaas niks in de aanbieding.

Erika said...

Die bakker moet toch wel te regelen zijn, dat is ook heel erg leuk, ik heb het wel 'ns met een klas gedaan. Ik heb een VMBO-school in de aanbieding, maar ja het is voor jou niet echt naast de deur.

Anonymous said...

voor sluitingstijd onder een dekbed gaan liggen!!

Anonymous said...

Als het lukt, wil ik mee!

Irene said...

@wies: dat durf ik niet!
@oh!: als het legaal geregeld kan worden, mag je mee ;-)