Friday, February 17, 2006

Gelukkige huisvrouw



Ik weet dat er zoiets bestaat als metaalmoeheid, wat ik een woord van grote schoonheid vind. Ik zie het voor me én ik kan me op dit ogenblik voorstellen hoe het voelt. Er zit een griepje aan te komen, hoe ik ook probeer om 'm uit de buurt te houden. Maar nu even terug naar de moeheid. Ruud heeft een fijn wollen vest. Ik was het netjes op een lage temperatuur en hang het op een brede hanger te drogen. Dat gaat weken goed. Twee wasbeurten terug denk ik opeens: het lijkt wel gekrompen en de wol is ook iets vaster. Vanmorgen haal ik het weer uit de machine en het is nóg kleiner geworden, bijna vervilt! Heeft de wol nu opeens bedacht: ik stop ermee, ik vind het wel mooi geweest, ik ben moe? Hoe gebeurt zoiets? Kijk, daar zit ik me nu, tegen een koorts aan, over op te winden.

8 comments:

Anonymous said...

Misschien een geval van wolmoeheid. Heb je ook Nysileen in huis? Dat helpt vogens Maarten 't Hart tegen griep en verkoudheid.
Sterkte ermee!

Irene said...

@Gerard: maar is er ook iets dat helpt tegen Maarten 't Hart?

Merel said...

Volgens mij ligt het gewoon aan Ruud zelf :) Ruudmoeheid ;) Niet tegen hem zeggen, hoor!

Anonymous said...

Ireen: niet lezen en negeren is een optie.

Petra said...

Eerst uitzieken dan nog eens voelen...

Gonda said...

Gaat 't weer een beetje? Ik hoop dat je het weekend niet alleen ziek was, maar ook nog wat hebt kunnen genieten.

Op zich vind ik Maarten 't Hart best een goede schrijver. Ik had bijna het boek over Mozart gekocht (ik ben een Mozart-liefhebber), maar toen bedacht ik me: wat heeft het voor nut om M 't H's mening over klassieke muziek en Mozart in het bijzonder te lezen... :-) Het voegt niks toe.

Irene said...

@goentah: het gaat weer wat beter, alleen nog een snotkop, zoals we dat hier zo plastisch omschrijven. Ik ben het met je eens dat Maarten 't Hart wel goede boeken geschreven heeft, maar als mens vind ik 'm niet zo.

Erika said...

Ze vallen bij bosjes, maar ik heb gelukkig de vakantie griepvrij gehaald (afkloppen!. Ik denk dat het vest na de 1e wasbeurt ook al wat compacter was, maar dat dat pas opviel na de 2e en de laatste wasbeurt. Ik heb een bloedhekel aan wassen op de hand, 'k laat het ook rustig maanden onderin de mand liggen, maar ja op een dag moet het! En dan ligt het huis bezaaid met badlakens met daarop de wollen en veel te duur gekochte fludderkleding.