Saturday, February 04, 2006

Parapoes


Ik wil hier geen discussie uitlokken over de vraag of er 'meer is tussen hemel en aarde', maar het verhaal van Snuitje, onze vroegere poes, mag toch niet onverteld blijven...

In de woonkamer hadden wij, iets onder het plafond, in de muur een roostertje. Ik heb nooit precies geweten waar het voor diende, misschien kwam er een soort luchtkanaal tussen ons huis en het huis van de buren op uit. In de tijd dat wij daar woonden, heb ik Snuitje een aantal malen 'iets' zien volgen dat vanaf de ene kant van de kamer overstak en via het rooster verdween.Ogen groot, lijfje doodstil. Er ging daar wat voorbij. Snuffie merkte nooit iets.

7 comments:

Merel said...

Zo hoor ik nog eens wat. Waarom wist ik dit niet?

Irene said...

Het was vóor je geboorte..daarna was het misschien iets te eng voor je? ;-)

Erika said...

een muis?

Erika said...

Ik klikte even naar je andere weblogs en 'k wilde reageren op het stoppen met roken en omvergereden worden bij 'Arend' maar daar moest ik ergens bij ingeschreven staan? Snap ik niks van? Jammer

Irene said...

@Erika: ik begrijp het ook niet, volgens mij kun je gewoon commentaar leveren.

Anonymous said...

Misschien de geur van een verderop in de straat gebakken visje, langzaam wegtochtend door de kamer?

Of toch de geest van een Haarlemse voddenvrouw, getroffen door een bliksemschicht in 1748?

Nee, daar geloof ik niks van. Dan maar dat visje.

Ron said...

Jammer dat je je ectoplasma-kijker niet bij je had.