Tuesday, February 21, 2006

Waakhond met sabbatical?

LONDEN - De BBC is op de vingers getikt omdat artiesten tijdens de uitzending van Live 8 vloekten. Kijkers hadden geklaagd over het taalgebruik van onder anderen Madonna, Razorlight en Snoop Dogg tijdens het rechtstreeks uitgezonden concert vorig jaar zomer in Hyde Park. Dat meldt de omroep op zijn website.
Volgens de Britse mediawaakhond Ofcom moet de BBC overwegen een dergelijke live-uitzending met een kleine vertraging te brengen, zodat snelle ingrepen mogelijk zijn. ''De BBC had moeten weten dat er ook veel kinderen zouden kijken.''
De BBC heeft de klagers spijt betuigd. Tevoren was geprobeerd om de artiesten tot kuis taalgebruik te manen, maar het lukte niet elke beroemdheid te benaderen.

© Het Parool, 21-02-2006

"Gentlemen, laten we eens kijken of we deze week wat oude opnamen van vorig jaar kunnen wegwerken, de stapel wordt nu wel erg groot" Zo moet het ongeveer gegaan zijn, denk ik.

7 comments:

Anonymous said...

Maar de uitzending was dus ook vorig jaar zomer, begrijp ik?
Dan is het toch geen kwestie van oude opnamen wegwerken? Of is het opnieuw uitgezonden?

Anonymous said...

Met die snelheid zal een kleine vertraging weinig helpen denk ik.

Irene said...

@ oh!:Mijn gedachte was, dat deze "waakhond" niet zo waaks is en alles wat 'ie moet bekijken waarschijnlijk eerst op video zet...LIVE 8 (let op de naam!)werd vorig jaar zomer LIVE uitgezonden. Ja, als ik je nou álles moet gaan uitleggen ;-)

Anonymous said...

Jemig. Die uitzending was een groot succes! Hét media-spectakel van afgelopen jaar! En dan gaan we #$$$% (excusez-le-mot) anno 2006 zeuren over een paar vloekjes?

Mijn broek zakt af.

Irene said...

@rose: pas op, dat mag ook niet!Je weet wat er met Janet Jackson en de tiet is gebeurd!

Gonda said...

Het taalgebruik op de Nederlandse TV wordt ook steeds erger. Mart Smeets had het nog over het veelvuldige gebruik van de K-woorden. Alles is k*t en kl*te volgens de schaatsers!
*roept het zelf ook regelmatig...*

Anonymous said...

Eigenlijk vond ik de MC Hammer-broek van Madonna tijdens Live Aid schunniger dan haar taalgebruik. Dat die watchdog zich maar druk maakt om dit soort fashion crimes!