Monday, April 03, 2006

Verpakkingsverdriet


Bekentenis. Ik verf mijn haar. Ik ben inmiddels zó grijs, dat, als ik in het voorbijgaan mijn beeltenis in een etalageraam zie, ik denk: 'Hee, mam!" Dus verf ik. Voorlopig nog.
Er zitten altijd te kleine handschoentjes in de verpakking, dus heb ik een zakje plastic handschoenen bij de HEMA gekocht. Rigoureus knip ik het open en trek de eerste twee handschoenen eruit. 'Dat zou toch makkelijker moeten kunnen' denk ik, want er komen er meerdere mee. Dat kán ook makkelijker, Ireen, want in de zijkant zit daartoe een speciaal scheurdingetje (klik voor groter). Eerst kijken en lezen, dat lijkt me handig. Ik heb dat ook met andere verpakkingen. Ik doe het liever eerst op de moeilijke manier, om later te ontdekken dat het ook anders kan. Ach, helemáal perfect is ook zo saai.

14 comments:

Anonymous said...

Er zijn altijd meerdere wegen die... Ik laat mij écht niet door een fabrikant vertellen waar ik zo'n zakje moet opendoen! ;)

Gonda said...

Hahaa! Toevallig ken ik dit soort verpakkingen, dus deze zou ik voor de verandering eens goed hebben opengemaakt. Met andere verpakkingen ga ik ook regelmatig de mist in...

Haar mooi geworden? Welke kleur?

Irene said...

@goentah: Mahonie, al jaren.
En nu iets wat ik al tijden wilde vragen,maar door het bezoek van Beatrix en familie aan Argentinie werd het opeens weer actueel: vanwaar jouw webnaam??

Gonda said...

Mijn webnaam heb ik in een van mijn eerste logjes uitgelegd. Het is niet zo mysterieus, hoor!
Als mijn jongste nichtje mijn naam zegt, klinkt het namelijk als Goentah... (heel aandoenlijk). Heeft niks met junta te maken :-)

Anonymous said...

Hoe maak jij dan de afgrijselijke blisterverpakkingen open?

Anonymous said...

Ik probeer altijd de verpakking te openen zoals de fabrikant bedoeld heeft. Helaas loopt dat nogal eens verkeerd af.

Irene said...

@goentah: ik ben even gaan kijken bij je eerste posts, nu weet ik meteen hoe je eruit ziet (leuk).Maar ik ben nu ook wel benieuwd naar je echte naam, dat zal dus wel een mysterie blijven..Je mag het me ook privé mailen, hoor ;-)

Irene said...

@petravz: Blisterverpakkingen? Met tanden, vloeken en zweet.

Irene said...

@gerard: loopt verkeerd af? Je maakt me nieuwsgierig.

Anonymous said...

Pakje scheurt altijd daar open waar het niet moet. En verder dan noodzakelijk: alles over de vloer.

CeeBee said...

me too. Eerst moeilijk doen, inhoud terugproppen, dan kijken naar stippellijntjes..

Erika said...

Zet je je kleur ook even op de foto?

Eerst had ik alleen wat grijs achter mijn oren, dat zag ik dus zelf bijna niet. Maar sinds... ja ik weet eigenlijk niet sinds wanneer, valt het me op, dat de uitgroei ook grijs aan het worden is!

Gonda said...

Ik heb ondertussen mijn bril verwisseld voor lenzen, dus mijn uiterlijk is ietsje veranderd.
Ik heb een mailformulier aangebracht op mijn blog, en als je dat aan klikt zie je volgens mij m'n echte naam. Niet echt de bedoeling, ik wil liever anoniem blijven, maar ja, het kon niet anders. Ssstt.. niet verder vertellen, hoor! :-)

Anonymous said...

Ik rukte vroeger ook altijd zakjes met watjes op de verkeerde plek open. Gelukkig groei je daar op een keer overheen. ;)