Thursday, April 20, 2006

Pim Pam Pet


Mijn vader en moeder zijn begonnen om de kasten uit te mesten. Of wij (broer, zus en ik) eens wilden kijken wat we nog wilden hebben van de spullen die ze niet mee gaan verhuizen. Dozen vol dia's. "Nee pap!! Dat kún je niet wegdoen!" De hele verzameling jazzboeken. "Nee! Niet zomaar bij het grofvuil! Ik zet ze wel op Marktplaats!". Oude spelletjes. Stratego. De knikkerbaan. Memory. Ministeck. Pim Pam Pet. Blaasvoetbal. Het visspel. Heerlijk jeugdsentiment waarvan ik de drie laatstgenoemden naar mijn huis heb meegesleept. Het blaasvoetbal en het visspel eigenlijk alleen voor de mooie doos. Misschien iets voor mijn ooite kleinkinderen?

8 comments:

Anonymous said...

Ja, leuk! Nooit meer wegdoen zulke mooie spullen.

Erika said...

geen strijd over wat je broer en je zus graag mee wilden nemen? Ik ben daar wat bang voor mettertijd...

Irene said...

@erika:geen last van gelukkig, wij zijn daar erg goed in samen.

Anonymous said...

Stratego was ook altijd briljant!
Deed ik zo vaak met mijn vader...

Anonymous said...

Inderdaad, die dozen zijn van zichzelf al museumstukken. Kijk eens naar die kinderen, hoe die getekend zijn! Dat is op zich al een prachtig tijdsbeeld.

Gonda said...

Ook nog een oud spel Monopoly? ;-) Thuis hebben we een spel uit 1937, mijn vader kreeg het als kind en nog steeds spelen we ermee... Het is nog helemaal compleet! Ik heb nog nooit een spelletje Monopoly gespeeld met meer dan 2 nullen. Ook al ben ik dus niet zo goed in Monopoly spelen... ;-)

Anonymous said...

Mijn halve zolder staat vol met spullen voor mijn kleinkinderen...

Anonymous said...

Kijk, die spelletjes ken ik tenminste! Heel zuinig op zijn!!! Ik was een kei in pim-pam-pet: laat mij maar zoveel mogelijk jongensnamen met een p noemen; heb ik zo vaak gedaan dat ik letterlijk rijtjes uit mijn hoofd kende! ;) Maar wat dat Carcasonne van Merel is?!?