Friday, April 28, 2006

Hij

We zien elkaar maar éen keer per maand.
Als zij weg is slaat hij zijn armen om me heen
en begraaft zijn neus in mijn hals.
Hij ruikt altijd heerlijk.
We gaan zitten op de bank.
Hij aait mijn wangen en legt zijn hoofd
tegen mijn borst.
Soms gaan we wandelen. Of we drinken
of eten iets.
Maar altijd gaan we naar boven.
Soms wel twee keer op een dag.
Dan is hij zó lief.
Hij zucht, hij doet zijn ogen dicht.
Soms zing ik zachtjes voor hem.
's Middags moet hij weer gaan.
Nog éen omhelzing, nog éen keer
zwaaien bij de deur.
Volgende maand weer.
Ik kan niet wachten.

8 comments:

Anonymous said...

oppaskindje? kleinzoon/dochter? ben je de nieuwe heleen van rooyen? verklaar je nader!!! ;-))

Merel said...

Ohohoh het is dat ik weet over wie het gaat :) Het is maar goed dat je dat van dat zingen er bij zegt. Anders was het wel heel erg.

Anonymous said...

Wat het dan ook is, het klinkt fijn... ;-)

Anonymous said...

Wat zing je? ;)

(las de reactie van Merel en zag opeens mogelijkheden)

Irene said...

@allemaal: morgen een foto ;-)

Gonda said...

Hahaa! Vooral dat minstens twee keer op een dag naar boven gaan :-) Het is dat ik jou een beetje kan inschatten, anders zou ik nog rare bijgedachten krijgen!

Anonymous said...

Je maakt me wel erg nieuwsgierig . . .

Erika said...

Ik rook het onlangs ook weer en genoot! Ps. leuke foto van jezelf.