Monday, April 10, 2006

Kleine criminaliteit?

Ik neem zelfs geen zeepje meer mee, want die ruiken meestal toch vies. Als er een klein kladblokje ligt, soms maar van tien blaadjes ofzo, wil ik dat nog wel hebben. Verder ga ik niet, maar uit dit artikel in Het Parool blijkt dat sommige hotelgasten daar anders over denken.

AMSTERDAM - Jaarlijks nemen hotelgasten in Nederland voor twintig miljoen euro spullen mee. Eén op de tien gasten ontvreemdt iets tijdens zijn verblijf. Handdoeken en washandjes zijn het meest geliefd, gewilder nog dan de zeepjes en shampoos die voor gebruik klaar staan. Merkwaardig genoeg blijkt ook de waterkaraf populair, evenals badjassen en de afstandsbediening van de tv. Dat laatste is nogal futiel, want die werkt zelden buiten het hotel.Hotelboekers Hotels.nl hebben de lijst samengesteld uit een enquête onder honderd Nederlandse hotels. ''Het is geen diepgaand onderzoek,'' erkent Michiel Nagel van Hotels.nl.Gemiddeld ontvreemdt een gast ter waarde van tien euro. Roof van duurdere artikelen komt ook voor. Televisies worden inmiddels vastgeschroefd, omdat vooral de platte exemplaren nogal eens in de koffer willen verdwijnen.Maatregelen tegen de diefstallen zijn nauwelijks te nemen. Het ontvreemden van badjassen en handdoeken kan nog wel enigszins worden ingeperkt door het logo van het hotel te verwijderen. Maar weinig hotels doen aangifte van diefstal, vooral omdat het om relatief kleine bedragen gaat.Hotels.nl ontdekte ook nog een andere vorm van diefstal. Ruim een kwart van de boekingen via de site, wordt in de middag gemaakt - in de baas zijn tijd.

7 comments:

CeeBee said...

heb wel eens een badjas meegenomen.

Erg he, ik schaam me er nog steeds voor. Maar hij is wel lekker zacht:)

Anonymous said...

Ik ben zo'n type dat alleen een kladblokje meeneemt. En heel soms een pennetje. Maar verder ga ik niet. Braaf, hè?

Anonymous said...

Uit ieder hotel waar ik kom neem ik pennen (of liever nog potloden) mee, da's bijna kleptomanisch... En ik zat eens voor mijn werk wekelijks in een hotel waar ze van die Rituals-miniverpakkingen hadden: ook schuldig! (wekelijks.. :))

Gonda said...

Ik heb een keer een kussensloop meegenomen, maar dat ging per ongeluk. Het was niet eens een bijzondere, gewoon een witte. Ik heb hem nog, en denk als ik hem tegenkom in de kast weer aan mijn 'diefstal'.
Ik ben overigens veel te braaf om iets meer mee te nemen dan een zeepje. Ik zou niet durven!

Anonymous said...

Ik heb ooit een zonnebril in een hotel laten liggen. Die hadden ze keurig gevonden en ik kon hem à raison van 25 oernederlandse guldens op laten sturen. Ze mochten 'm van me houden.

Erika said...

Alle zeepjes, papier en pennen gaan altijd mee (alsof ik er zo vaak ben, jammer genoeg niet dus), maar die verdeel ik altijd in de klas en oh ja die hanger voor aan de deur neem ik ook altijd mee, joost mag weten waarom

Erika said...

Ik vergeet dat twee keer een hotel ook iets van mij heeft gestolen: geld en een prachtig T-shirt van Kuifje, nooit meer zo'n mooie gehad!