Wednesday, April 19, 2006

Mannetjes

Ik kijk uit op de achtertuinen. Het hele weekend zijn er al mannen bezig schuin aan de overkant. Waarschijnlijk is éen daarvan een achteroverbuurman. Ik weet niet welke, want voorheen stond er een ouwe schutting, dus ik heb nooit kunnen zien wie daar woonde. Dit weekend is de ouwe troep gesloopt. Nu zijn de mannen bezig met een nieuwe schutting. Ook de tuin wordt netjes opgeknapt. Ik kan het allemaal volgen vanaf m'n computerplek. Ze werken flink door, maar bijna evenveel tijd gaat er in overleg zitten. Het ziet er serieus uit, maar je maakt mij niet wijs dat er om het kwartier weer een nieuwe tuinindeling besproken moet worden. Ook wordt er veel geleund. Met een hand op de schep en de andere in de zij (de handrúg rust op de zij, de vingers naar achter) wordt er diepzinnig naar het verrichte werk gekeken. Schep aan de kant. Even een sigaretje. In het langslopen wordt nonchalant tegen een schijnbaar scheefliggende tegel getikt. Daarna weer effe tien minuten scheppen. Koffie.

8 comments:

CeeBee said...

goed ritme, lijkt me zo..

Anonymous said...

Die mannetjes komen niet op de loonlijst...

Ron said...

Laat de Polen maar komen!

Erika said...

waar kan ik solliciteren?

Anonymous said...

Tuinaanleg is een serieuze aangelegenheid. Daar kunnen tijdens het werk heel wat onverwachte problemen de kop opsteken die uit-den-treure besproken moeten worden. Iedere oplossing roept weer een veelvoud van problemen op.
Die achteroverbuurman, als ik dat woord zie moet ik denken aan iemand die achteroverleunt. ;)

Irene said...

@gerard: ja, op z'n schep!

Gonda said...

Je moet dat werk ook niet onderschatten! Zwaar hoor! ;-)

Anonymous said...

Leer mij die mannetjes kennen!
Efficiënt? Ha, laat me niet lachen. ;)