Wednesday, March 08, 2006

Workshop


Zoek een steen uit. Pak gereedschap bij elkaar. Breng 'rust' in de steen. Zoek naar het innerlijk van de steen. Waar zit de vorm. Laat je leiden door de steen zelf. Het klinkt allemaal erg Jomanda, maar ik héb me een spierpijn! Er zit 'rust' in mijn steen, ik heb zijn inhoud inmiddels ontdekt, maar het heeft me een hoop kracht gekost! Ik tik deze post met armen van lood, maar ik vínd het leuk! Volgende week weer verder om het binnenste naar buiten te brengen. Ik denk dat ik maar ga trainen met gewichten.

8 comments:

Anonymous said...

Rust in de steen brengen en zelf doodmoe worden? Ik zou liever een cursus doen waar het precies andersom gaat!

Gonda said...

Hebben ze geen slijpschijven dan? :-) Of moest je hem met de hand bewerken??

Anonymous said...

Wat een mooi log! Ik heb voor geen enkele vorm van kunst zoveel bewondering als voor beeldhouwen. Er is zoveel verbeeldingskracht voor nodig om de sculptuur in de ruwe steen te kunnen zien en met ieder tik kun je die zomaar ruïneren. Laat je ook een keer een foto zien van wat je hebt gemaakt?

Erika said...

Hééé, ik had eigenlijk 8 maart iets over de internationale Vrouwendag verwacht...

Irene said...

@erika: ik vond het wel symbolisch; op vrouwendag iets helemaal voor jezelf doen.

Irene said...

@Fem: nog twee woensdagen, dan moet mijn beeld uit de steen tevoorschijn zijn gekomen. Verwacht niet teveel,maar ik zal een foto plaatsen, hoe het resultaat ook uitvalt!

Gonda said...

Ik dacht dat je het over het slijpen van edelstenen had! Het is dus meer beeldhouwen :-) Ja.... lijkt me doodvermoeiend! Goede work-out!

Anonymous said...

Zijn die stenen te koop op eBay? ;)