Tuesday, March 21, 2006

Mevrouwtje deel twee



Gisteren heb ik een fijn gesprek met Agis gehad. Wij zijn begin dit jaar overgestapt op Menzis, omdat we een goedkopere premie konden krijgen via het FNV. Alles netjes geregeld en Menzis zou de opzegging doen. Dat hebben ze ook gedaan, want van Merel en van mij kwam een bericht van uitschrijving van Agis. Twee weken geleden ging ik maar eens bellen naar Agis om te vragen hoe het zat met Ruud's uitschrijving. Daar was hun niets van bekend. Ik vertelde dat dat natuurlijk niet klopte, omdat alles tegelijkertijd is opgezegd. De mevrouw aan de lijn zou er voor zorgen dat het goedkwam. Gisteren maar weer gebeld, omdat er nog steeds geen bericht was. Ik kreeg een bijzonder ongeïnteresseerde man aan de telefoon die alles wat ik ook maar opperde ontkende en ontkrachtte.
U bent veel te laat
"Nee meneer,wij hebben begin januari al opgezegd"
Uw man moet dit hele jaar nog bij ons verzekerd blijven
"Nou, dat dacht ik even niet, wij hebben op tijd opgezegd. En waarom zouden mijn dochter en ik wel uitgeschreven zijn en mijn man niet, terwijl hij hoofdverzekerde is en op het hetzelfde formulier stond?"
Om het af te ronden hebben wij het bewijs van uitschrijving van uw man nodig.
"Meneer, daar gáat dit hele gesprek juist om, dat hebben we niet van u gekregen!"
Dan blijft uw man bij ons verzekerd.
"Maar wij hebben op tijd opgezegd!"
Daar trappen wij niet in (zei hij letterlijk!)
Nu heb ik vanmorgen Menzis gebeld en die zouden erachteraan gaan en mij terugbellen. Dat hoop ik nu maar.

7 comments:

Anonymous said...

Al onze medewerkers zijn in gesprek, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen. Díe woorden kan je wel dromen denk ik. Om uit je vel te springen die call-centers! Volgens mij was die vent gewoon te beroerd om je gegevens op te zoeken.
Ik hoop dat ze er nu wel achteraan gaan en uitzoeken hoe het allemaal zit! Komt wel goed!

Ron said...

Agis heeft het afgelopen jaar de meeste klanten verloren. Kennelijk zijn ze daarom op deze nieuwe klantenbindende manier bezig. In plaats van diep ademhalen, tot tien tellen en gewoon verder gaan met waar ik mee bezig was, zou ik zijn gaan schreeuwen, ben ik bang.

Petra said...

Dit is klantenbinding!!

Merel said...

Stomme Agis. Ik hou niet van vervelende mensen aan de telefoon. Hee, misschien verklaart dat ook mijn recente opzegging ;)

Gonda said...

Volgens mij is het een chaos in 'ziektenkostenverzekeringsland'. Op mijn werk heb ik er ook dagelijks mee te maken. Gek word ik er van!

Anonymous said...

Heb je geen andere vorm van bewijs?
Wat een gedoe, zeg.
En die opmerking 'daar trappen we niet in' is best fout!

Erika said...

Wat een enorme ergernis! Ik voel helemaal met je mee.