Thursday, March 30, 2006

Kunst met een grote K


Ik had beloofd het resultaat van mijn eerste workshop op het wereldwijde web te zetten, hoe het ook uit zou vallen. Hier is 'ie dan. De steen, die in eerste instantie lichtgrijs leek, bleek bij het polijsten een soort ouwe erwtensoepkleur te hebben en vol met aderen en schilfervlakken te zitten. Da's beginnerspech, denk ik dan maar. Ik heb hem wél mooi glad gekregen en hij voelt heerlijk!
En het allerfijnste is dat ik de smaak te pakken heb gekregen en nu weet wat ik dit jaar op mijn verjaarsverlanglijst kan zetten: gereedschap! De stenen zoek ik zélf wel uit. (klik op het plaatje voor groter)

7 comments:

Anonymous said...

Ik heb er helemaal geen verstand van, maar toch ziet het er mooi uit. Ik zou met die steen gaan experimenteren door foto's te nemen en te spelen met het licht.

Anonymous said...

Ik vind 'm net als Gerard prachtig! Het doet me denken aan een fluwelen herfstblad. Dit vraagt om een vervolg!!!

Gonda said...

Lekker om zo'n steen in je hand te hebben, en met je vingers over het koele, gladde oppervlakte te voelen!
Tijdens de wandelingen met mijn hond zocht ik altijd naar stenen. In Drente heb je veel van die door de tijd totaal gladgeschuurde stenen. Ik had er altijd wel één in mijn jaszak zitten.

Anonymous said...

Zeepsteen? Die is er ook in mooi rose...

Irene said...

@petravz: ik ga morgen steen kopen, denk inderdaad aan roze óf zwart.

Anonymous said...

Je eigen werk, dat geeft geweldig voldoening, lijkt me. Ik vergelijk het maar met toen ik vroeger stripverhaaltjes maakte... al is die vergelijking misschien wel scheef.

Erika said...

Wat een vakman(vrouw)schap! Ik weet hoeveel tijd er in gaat zitten, heerlijk werken vind ik dat, mooi je gedachten laten lopen, in stilte of met een klein muziekje.
Ik houd ook erg van stenen, 'k doe ook graag iets met zwerfkeien (kleine hoor) met de leerlingen