Friday, January 05, 2007

Wintervoeten

Van de zomer nam ik me voor om ook een 'reportage' te maken van mijn wintervoeten. Tenminste; van mijn voeten in mijn winterschoeisel. Het zou natuurlijk het leukst zijn als die voeten gefotografeerd konden worden op verschillende winterondergronden. Ijs, sneeuw, ijzel.. Helaas, het schijnt er niet in te zitten. Ik mis de winter. Ik hou van kou. Ik vind het heerlijk om met harde wind langs het strand te lopen. Ik hou van de geur van open haarden in de late vriesavond. Het gloeien van mijn handen en wangen als ik het warme huis weer inkom. Mijn zachte sokken in bed. De enorme zwarte omslagdoeksjaal, door mijn moeder gebreid. Het knerpen van sneeuw na een vriesnacht. Vetbollen voor de mezen. Strakblauwe lucht boven de bevroren plas. Ik ga nu even zachtjes huilen.

7 comments:

Gonda said...

Het klinkt allemaal heel knus hoe je het beschrijft, maar ik kan toch maar één ding denken: het is zo koud allemaal!! Geef mij maar een hittegolf, dáár kan ik tegen!

Anonymous said...

De winter is net begonnen en hoe zacht ook: het kan er nog best van komen!
Houd moed!

Anonymous said...

Het was trouwens een hele toer om vandaag op blogspot te komen.

Anonymous said...

nou nou, en ondertussen klagen dat het zo koud is ... ;)

Anonymous said...

De winter is nog niet om, maar voor dat het echt zo is moeten nog even geduld hebben.

Anonymous said...

Wat kun jij heerlijk schrijven...
Ga door en vervul de harten van velen met mooie passages over de alledaagse en minder alledaagse dingen

Groetjes,

Wendy

Wendy.Veenings@hva.nl

Anonymous said...

Comment voor Wendy (ik krijg mail naar je adres terug namelijk)
Beste Wendy,

Dankjewel voor je commentaar op mijn weblog.
Ik was er erg blij mee. Ik heb geen idee hoe je
zomaar terecht bent gekomen bij deze oude post,
maar zulke verrassende comments zijn zeer welkom!
Ik heb het goede voornemen om vanaf het nieuwe
jaar weer regelmatiger te gaan bloggen en zo'n
opmerking als die van jou is een extra stimulans!

Groeten van Irene