Tuesday, January 09, 2007

Openbaar vervoer 2

Een aantal jaar geleden ging ik laat op de avond met de trein terug naar Amsterdam. Bij de kaartcontrole liet ik de conducteur mijn abonnement zien, dat hij uitgebreid ging bestuderen. 'Leuke foto! In het echt ben je nog leuker. En is dit je échte leeftijd? Nou, dat zou je niet zeggen!' Zo ging het nog even door en ik zat me daar, met een rood hoofd, in een gelukkig niet al te volle coupé, flink te generen. 'Waar staan die initialen voor?' Om er vanaf te zijn vertelde ik hem mijn voornaam ('Ook mooi!') en gelukkig ging hij toen verder met zijn bezigheden. Toen we na zo'n twintig minuten vlakbij de bestemming waren, hoorde ik door het omroepsysteem: 'Geachte reizigers en Irene: wij naderen thans Station Amsterdam Centraal, eindpunt van deze trein. Gelieve hier uit of over te stappen. Ik herhaal: Geachte reizigers en Irene...'

9 comments:

Anonymous said...

Goede manieren zitten kennelijk niet in het opleidingspakket van de conducteur.
Maar je hebt wel indruk op hem gemaakt!

Anonymous said...

Hij zag je wel zitten... maar ik kan me voorstellen dat jij je ook opgelaten hebt gevoeld.

Anonymous said...

Ik vind zulke mensen juist geweldig. Die hebben lol in hun werk.

OT: Zag je bijna over het hoofd omdat ik al weer een nieuwe post had. Maar er valt nog veel aan mij te ontdekken hoor. Blijf lezen! :)

Gonda said...

Hahaa, je zult raar opgekeken hebben. Ook al voelde je je ongemakkelijk, een complimentje is altijd leuk!

Anonymous said...

wat een knuppel......

Anonymous said...

Hahaa! Heerlijk toch, zo'n VIP behandeling?

Anonymous said...

Haha! Wat leuk.

Anonymous said...

Ik kan het gewoon niet geloven.

Anonymous said...

Mooi rood is niet lelijk, toch !
Volgend keer vraag je de conducteur z'n identiteitsbewijs en serveer je de bal even terug. Wel humor, zo'n man (met al die chagrijnen, tegenwoordig).