Saturday, January 06, 2007

Slapeloos in Amsterdam

Vannacht kon ik niet in slaap komen. Klaarwakker lag ik afwisselend naar het plafond te staren, te woelen en met mijn ogen stijf dicht te proberen mezelf in slaap te hypnotiseren. Visualiseer een weitje. Je ligt helemaal alleen in een weitje in de zon en..in no time was het hele weitje volgestouwd met mensen, dieren en gebouwen. Hup, daar kwam weer een idee voorbij voor mijn, hopeloos vastzittende, verhaal. Afgewezen vanwege niet logisch. Op een gegeven moment lag ik alleen maar te denken: 'Hoe heette dat gezin van de Cosbyshow nu in godsnaam ook weer van hun achternaam?' Ik kwam er niet op, probeerde weer aan niets te denken. Toen ik bijna weggleed, riep iemand keihard in mijn hoofd: 'Huxtable!!' En ja, daar lag ik weer met open ogen, want nu moest ik daarbij alle voornamen van het gezin gaan zoeken. Ik heb het kwart over twee zien worden.

7 comments:

Anonymous said...

Hmm, dit gaat mij natuurlijk dan weer bezighouden de hele nacht. Cliff en Claire (de ouders dan) ... Theo ... kleinkind Olivia. Ruth. Grr .. Thanks!

Gonda said...

Wat een ontzettend belangrijke dingen om te willen weten midden in de nacht :-) Je bent echt nuttig bezig geweest hoor :-)

Irene said...

@merel: Ruth? Die ken ik niet. Wél Rudy, Denise, Sondra (de oudste, waarvan ik zelfs haar man's naam weet: Alvin en die van haar tweeling:Nelson en Winnie), maar op de naam van die ene dochter die altijd een beetje zeurde, ben ik tot nu toe niet gekomen.Er is een hoop denkwerk verricht in de nacht en ook zo ontzéttend nuttig, zoals Goentah opmerkt.

Anonymous said...

Google is mijn geheugen geworden. Dementie is niet zo erg meer. Als ik nu nog maar weet waar mijn PC staat. ;-)

Irene said...

@pascal: inmiddels zijn we via IMDB ook achter de naam van die dochter gekomen: Vanessa, maar om nu midden in de nacht m'n computer op te gaan starten...;-)

Anonymous said...

Als ik mevrouw Huxtable zie floept bij mij altijd de naam Phylicia Rashad naar boven. Hoe dat komt weet ik niet, ze heeft niet eens een grote indruk op mij gemaakt, maar het zal aan de naam liggen.

Irene said...

@gerard:totaal nutteloze informatie dus, mits je aan het Trivianten bent.