Wednesday, January 03, 2007

'The Office'

Was ik bezig om de mappen met medische gegevens van tien jaar geleden te legen, om ze daarna naar de "belangrijkepapierenvernietigingscontainer" (woordwaarde 30 punten ;-) af te voeren, schijnen we ze opeens víjftien jaar te moeten bewaren! En we hebben al zo weinig ruimte! Verder moet alles van 2006 gedeclareerd worden voor het eind van de week. Toen ik hier begon te werken waren er drie belangrijke zorgverzekeraars: Agis, Zorg en Zekerheid en Zilveren Kruis, plus nog wat kleintjes. Sinds de invoering van het nieuwe zorgstelsel vorig jaar zijn het er zo'n dertig, van FBTO tot Menzis, van Fortis tot Anderzorg, enz, enz. Soms moet ik van alle clienten een aparte uitdraai maken. Het kost een hoop moeite en tijd en vaak wordt er, om redenen die nooit geheel duidelijk worden, een gedeelte niet uitbetaald. Mappen veranderen, tarieven aanpassen, jaarafrondingen...hoezo werken in de zorg? Ik speel kantoortje in deze tijd.

6 comments:

Anonymous said...

Getverderrie. Hulp nodig?

Irene said...

@merel: ja, ga je mee naar mamma's werk morgen? ;-)

Gonda said...

Hoe herkenbaar. Wij zijn ook veel bezig met de regeltjes van de verschillende zorgverzekeraars. Meestal worden de medicijnen rechtstreeks vergoed, maar soms ineens niet. Moet je weer machtigingen aanvragen etc. Erg vervelend voor de patient, en voor ons.

Anonymous said...

En dan zeggen ze dat het met de privatisering allemaal beter wordt!

Anonymous said...

Ik dacht dat de bureaucratie minder zou worden...

Irene said...

@pascal: naiefje :-)