Friday, January 26, 2007

Namelijk

Wij wonen in een klein stukje straat. Tien huizen in totaal. In drie van die huizen wonen mannen die Gerard heten. Gelukkig noemt eentje zich Ger, dat maakt het allemaal wat overzichtelijker. Toen we er net woonden dacht ik dat de buurman op de ene hoek ook Gerard heette, maar hij was een Johan. Volgt u mij nog? Na een tijdje wisten we nog steeds niet hoe de buurman van de andere hoek heette. We noemden hem voor het gemak Ben, omdat hij er uitzag als een Ben. Vond ik. Het was in de tijd van de "Ben" mobiele telefoons. "Ben" werd overgenomen door een andere maatschappij en hoewel we inmiddels weten dat de buurman René heet, is 'ie voor ons nog steeds "T-Mobile".

9 comments:

Anonymous said...

Ik blijf zelf nog steeds hangen bij Ben, hoor.

Anonymous said...

Doe mij een plezier. Beschrijf eens een 'Ben' in een paar woorden?

Anonymous said...

Verwarrend, al die mannen die Gerard heten.

Gonda said...

Mensen namen geven, en ze zo blijven noemen ook al weet je de echte naam ondertussen, doe ik ook. Ik woonde eens tegenover een Mien. De naam van haar man wisten we niet, dus noemden we ze Mien en Man. Het bleek eigenlijk nog mooier te zijn, want het was Mien en Rien. Toch bleven ze tot we verhuisden Mien en Man voor ons.

Irene said...

@penguin: een grote, een beetje logge man met een slepende tred.
@goentah: Mien en Man, erg leuk!

Enno Nuy said...

De 'derde' Gerard is (dus) jouw lief. Weet René dat hij eigenlijk T-Mobile heet?

Irene said...

@marius: hé,wat grappig dat je denkt dat een van de Gerards mijn lief is, waar baseer je dat op? Het is namelijk niet zo. En René weet niet dat hij T-Mobile wordt genoemd.

Anonymous said...

De een noemt zich gelukkig Ger, de tweede (vermeende G) blijkt Johan, dus de enige echte woont bij jou. Mis!

Irene said...

@marius: er zijn TIEN huizen,en maar drie huizen met een Gerard, mijn lief hoeft dus niet noodzakelijkerwijs een Gerard te zijn. Comprende? ;-)