Saturday, January 07, 2006

"La Marche de l'empereur"


Vandaag weer naar de film geweest.Merel en ik hebben een Pathé Unlimitedpas aangeschaft, zodat we onbeperkt naar de bioscoop kunnen voor 17,50 per maand. Altijd handig als je zo dicht bij de de bios woont, ik heb hem er al dík uit.
Vandaag dus "La Marche de l'empereur" gezien, de documentaire over de keizerpinguins op de Zuidpool. Eén groot drama van ontberingen, bittere kou, dood en leven. De eerste vier jaar van hun leven verblijven de pinguins in het water, daarna zijn ze de rest van hun leven bezig met negen maanden van het jaar ruim honderd kilometer door de poolwinter te lopen op die kleine huppelvoetjes. Dus; heen en weer en heen en weer en zo maar altijd door. Werd het even idyllisch in de film- aah, wat schattig!- dan was er daarna geheid weer een moordende vogel, zeeluipaard of sneeuwstorm op komst. Ik heb het er nóg koud van.

3 comments:

Anonymous said...

vandaag ben ik naar een andere pinguin wezen kijken.

Erika said...

Ik heb er toevallig een poster van voor je, 'k zal 'm dan wel opgevouwen moeten versturen, anders wordt het erg duur.

Anonymous said...

17,50? Ik ben toevallig net bij Tuschinsky geweest dit weekend en zag daar iets van 39,50 staan. Nogal een verschil. 17,50 heb je er met 2 x al uit....