Wednesday, January 25, 2006

Hier is 'ie dan: dé TAG

4 films die je niet vaak genoeg kan zien
The Shawshank Redemption
Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain
De eerste 2 Godfathers
Pretty Woman
4 mensen waar je best naast zou willen wonen
Nelson Mandela
Naast iemand die aan een baai in Ierland woont
Naast iemand die aan een strand op Jamaica woont
Naast Eddy Terstall
4 baantjes die je ooit hebt gehad
Cassiere bij de Coop (toen ik 14 was)
DJ bij de ziekenhuisomroep van het VU ziekenhuis
Verkoopster bij de Condomerie
Docent Instrumentenleer en Technische Verrichtingen (ja, ja!) bij
het ROC opleiding doktersassistenten
4 schilderijen waar je graag naar kijkt
De Schreeuw van Edvard Munch
Veel schilderijen van verstandelijk gehandicapten
Foto's van Anton Corbijn
Foto's van Rineke Dijkstra
4 plaatsen waar je op vakantie ging
Italie (in Toscaans spookhuis)
Ierland
Polen
Turkije
4 concerten die indruk maakten
Mijn allereerste echte concert: Manassas (met Steve Stills) in
het concertgebouw in Amsterdam
The Red Hot Chili Peppers in Paradiso (eerste bezetting,mét sokken!)
Fishbone in Paradiso
David Sylvian in de Ancienne Belgique in Brussel
4 websites die je dagelijks bezoekt
Merel
Ron
Gerard
Wies
En nog vele anderen
4 dingen die je graag eet
Bruine boterham met pindakaas
Risotto met paddestoelen
Pannenkoeken met spek
Chocola
4 plaatsen waar je liever bent dan nu
In Ghana bij Maaike
Op Kreta in juni
In Italie in juli
Aan het strand met windkracht 8
4 televisieprogramma's
Lost
Gilmore Girls
Hack
Desperate Housewives
4 plaatsen waar je gewoond hebt
Haarlem
Amsterdam West
Amsterdam Noord
Amsterdam Centrum
4 loggers die je gaat taggen
Ik ga proberen of Merel en Gerard willen.
Oh, Ron wil 'm ook!

11 comments:

Anonymous said...

Ben ik natuurlijk weer heel erg dom dat ik niet weet wat een tag is, vertel vertel!!!

Merel said...

@ woody: het is een stokje. Maar dan anders. Het is zeg maar een opdracht, allemaal vragen, die je dan in een van je weblogposts moet beantwoorden. En, o hellepie, ik moet nu ook!

Ron said...

@Merel: Kom maar op met die lijstjes. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Hoewel, de Top 2000 vind ik wel een beetje te veel van het goede.
@Irene: Deze Top 4 echter kan ik prima aan :-) Dank je wel.

Irene said...

@Ron: ga je gang, ik ben benieuwd!

Anonymous said...

Ik voel me zeer vereerd . .

Anonymous said...

hihi ik dacht even dat je docent instrumentenleer en technische verrichtingen in de condomerie was. (die in de warmoesstraat?)en leuk dat je dagelijks langskomt.:-)

Anonymous said...

Jij hebt David Sylvian gezien????!!

Zit hier nu dus ontzettend jaloers te zijn! :)

Irene said...

@Paul en Arend:ik heb David Sylvian zelfs drie keer gezien! Eerst in Ahoy, viel tegen, want veel te groot, daarna in Brussel (zelfde tour)wat heel mooi en intiem was en jaren later in Paradiso, helemaal in z'n eentje met piano en gitaar en na afloop heb ik hem de hand geschud. Dat ik dat concert niet als hoogtepunt heb genoemd, komt doordat ik het halve concert ontzettend nodig moest plassen en er was geen pauze en we zaten op stoeltjes en ik bijna helemaal vooraan dus ik kon niet weg nou daar heb je al je concentratie wel voor nodig!Zonde was dat!

Ron said...

@Irene: Ik herinner me dat je vlak naast me zat, in Carré, bij Sylvian+Fripp. Of was dat Fripps Clubje van Handige Guitaristen in Paradiso? Of beide?

Irene said...

@Ron:In Carré waren we ook nog inderdaad!Dat was met al die gitaarmannetjes van Fripp en het David Sylvian-ik moet zo nodig plassen-concert zat je ook naast me! Gezellig,he? En volgende maand gaan we weer jeugdsentimenteel doen bij Bauhaus.

Anonymous said...

En het was ook nog de tour met Robert Fripp samen begrijp ik? Zucht...