Wednesday, January 04, 2006

A Finished Life?

Toen we net samenwoonden, hadden we een oude benedenbuurvrouw. Deze oude buurvrouw had ook een oude (buur)man. En een héle dikke oude kat, die we altijd door de tuin zagen schommelen. De buurman was een brompot, we waren zelfs een beetje bang van hem. Later bleek hij wel mee te vallen. Nóg weer later ging hij dood. Wij verhuisden, maar hielden nog wel contact met de buurvrouw, via de verjaars- en kerstkaartjes en ook nog eens live, toen ze zelf was verhuisd. Naar Doetinchem. Met de jaren werden de kaarten met een steeds beveriger handschrift geadresseerd en elke keer waren er weer blij mee. Dit jaar hebben we geen kerstkaart gekregen. Ik denk dat ze dood is. Maar zeker weten doe ik het niet. Volgens mij had ze helemaal geen familie meer en als ze die wel had hebben ze het ons niet laten weten. Ik kan toch geen briefje sturen met: laat even weten of u nog leeft of dood bent? En hoe nu verder? Gewoon maar geen kaarten meer sturen?

2 comments:

Paola said...

hmmm moeilijk....misschien kan ze zelf niet meer schrijven en vind ze het nog wel heel leuk.....

Anonymous said...

ik zou bellen...