Saturday, January 28, 2006

Ballast

Onzinnige dingen zitten er in je hoofd opgeslagen. Dingen waar je niets aan hebt. Ja, soms als je Trivial Pursuit speelt. Maar verder schiet je er niets mee op.

*Waarom iets een uitspanning heet.
*Het hele leesplankje tot en met: hok, duif, scha-pen.
*Dat je de rijst nog even op de uitte pit moet laten staan na het afgieten, omdat je dat ooit in een boekje van Simon Carmiggelt hebt gelezen.
* Dat de tandarts vroeger altijd zei: 'Spuw eens even'
* Het woord 'Overflakkee' dat telkens opduikt als je iets met een -ee op het eind hebt gezegd. 'Wat een idee..Overflakkee'.
* De (overigens prachtige) legende waarom het borstje van de roodborst die kleur heeft, die naar boven komt elke keer als je zo'n beestje ziet. En er komen er nogal wat in de tuin.
* Dat de echte naam van Whoopi Goldberg Caryn Johnson is.
* En liedjes, veel liedjes. Liedjes die je helemaal niet in je hoofd wíl hebben, zoals: 'Heb je even voor mij' en 'Hit me baby, one more time' van Britney Spears.

Een klein aftapkraantje zou handig zijn, zodat je af en toe eens wat overtolligs kon laten weglopen.

4 comments:

Anonymous said...

Dat plaatje komt me bekend voor, van een prima CD van Coldplay!
Een van de groepen die in deze tijd nog goeie muziek maakt.

Irene said...

@Gerard: Goed zo! Dat plaatje heb ik bewust gedaan, zo zie je maar dat jij ook van alles in je hoofd hebt zitten! ;-)

Merel said...

Mijn hoofd zit vol met feitjes. Trivia noemen we het maar. Erg leuk hoor, maar wel een beetje vermoeiend. Gelukkig passen mijn studieboeken er nog bij.

Gonda said...

Ik ben ook sterk in onzinnige en nutteloze feitjes. Maar alles samen heet algemene ontwikkeling :-) Denk ik....