Thursday, January 05, 2006

A hell of a guy!


Ik weet dat iedereen altijd maar kritiek heeft op Job Cohen, de burgemeester van de stad waar ik woon, maar ik mag hem graag. Als ik zie hoe grijs hij in de afgelopen jaren is geworden, dan weet ik dat dat niet komt doordat hij het zo makkelijk heeft gehad. Hij zal nu ook wel weer een berg shit over hem heen krijgen door onderstaande uitspraak, die volgens mij het gevoel verwoordt van de meeste nederlanders. Job, als de gekozen burgemeester er komt, krijg je mijn stem!
AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen heeft forse kritiek op het beleid van minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken. Hij ziet 'een heet hoofd met koud hart' aan het werk. Cohen, als voormalig staatssecretaris van Vreemdelingenzaken verantwoordelijk voor de Vreemdelingenwet 2000, doet zijn uitspraak in een interview met Vrij Nederland. De (geautoriseerde) passage luidt: ''In antwoord op de vraag of Cohen vindt dat het nu tijd is voor een aanpassing van het beleid, grijpt hij terug op een wijsheid die hij eerder in het gesprek heeft aangehaald. Namelijk dat voor de 'rampzalige' portefeuille Vreemdelingenzaken, die hij als staatssecretaris en nu Rita Verdonk als minister beheert, de combinatie nodig is van een 'koel hoofd en een warm hart'. Intussen is een aantal concrete voorbeelden over tafel gegaan van de bejegening van vreemdelingen in Nederland. (...) Cohen oordeelt: 'Dat lijkt eerder op een heet hoofd met een koud hart'.''Cohen liet gisteren weten niet gelukkig te zijn met de indruk dat hij Verdonk persoonlijk aanvalt. In het stuk staat ook dat Cohen in het huidige beleid 'een heethoofd met een koel hart aan het werk ziet'. Die zin beloofden de auteurs te schrappen, omdat de burgemeester dat niet gezegd wil hebben. Maar de zin is toch gehandhaafd.

2 comments:

Anonymous said...

Job, jij en ik hebben één ding gemeen:

geboren in Haarlem.

Irene said...

@Gerard: wissik helemaal niet!