Saturday, December 03, 2005

Work and play


Doe jij nog wel 's wat anders dan webloggen? ;-)
Ja, ik werk. Ik vrijwilligerswerk er ook nog bij. Ik heb zelfs tijd om leuke dingen te doen. Vanmiddag ga ik met dochter Merel wat IDFA films bekijken en morgen gaan we naar "Harry Potter and the Goblet of Fire".
Ralph (Reef) Fiennes (die eigenlijk Ralph Nathanial Twisleton-Wykeman Fiennes heet, lees ik net) speelt de rol van Voldemort. Alsof de verschrikkelijke naziofficier in Schindler's List nog niet eng/erg genoeg was. Ik vind hem wel een intrigerende man, maar hij hoort niet thuis in mijn lijstje van Leuke Mannen, daar heeft 'ie dan weer een té serieuze uitstraling voor. Ik kan me vergissen natuurlijk. Zoals ik me ook vreselijk vergis door het woord "uitstraling" te gebruiken. Kan iemand me daar wat alternatieven voor bieden? Aanblik? Voorkomen?

3 comments:

Ron said...

Wat dacht je van aura? Misschien bedoelen sommige mensen daar wel uitstraling mee. Letterlijk én figuurlijk dan waarschijnlijk.

Merel said...

Ik vind hem trouwens wel een bijzondere man. Zeer indrukwekkend was hij samen met Rachel Weisz in "the Constant Gardener". Wat een verdriet kan hij uitstralen, met al zijn keurige Engelsheid, hij brak mijn hart.

Anonymous said...

Het synoniem voor uitstraling is... aura.

en volgens de van dale...

uit·stra·ling (de ~ (v.))
1 uitzending van stralen => eradiatie, radiatie
2 indruk die iem. of iets geeft