Wednesday, December 21, 2005

Sixties 2


Begin mei ging het buitenbad aan de Kleverlaan weer open (bijgenaamd "Kleef") en kon je op school een zwemkaart aanschaffen. Er waren twee opties: DiDoZa en MaWoVrij. Ik had altijd MaWoVrij, zodat je op woensdagmiddag naar Kleef kon om te gaan zwemmen. Ik was niet de enige. Ik ben ooit eens bijna platgedrukt en hyperventilerend vanuit de voorste regionen van de rij afgevoerd omdat "grote jongens en meisjes" zo duwden en drongen. Als je eenmaal binnen was, was de strijd nog niet voorbij want je had een beperkt aantal eenpersoonskleedhokjes en het "schapenhok" waar je je met z'n allen moest verkleden. Het is me geloof ik maar één keer gelukt zo'n privéhokje te bemachtigen. Ik vind zwemmen nog steeds niet zo leuk. Ja, op Kreta ofzo in de zee...

5 comments:

Ron said...

Ik ben daar ook ooit bijna doodgedrukt. Beangstigend, die metalen hekjes gaven geen duimbreed mee.

Ron said...

Het moet ook in De Kleef geweest zijn dat ik ontdekte dat je er een stuk gebruinder uitziet in zwarte badkleding dan in witte. Vreemd, niet?

Irene said...

@Ron: wit maakt je pas bruin als je al bruin bent, zo'n beetje aan het eind van een vakantie.

Anonymous said...

De hele zooi is al weer jaaaaaren geleden afgebroken, opgelucht??

Ron said...

@Woody: Opgelucht en al een klein beetje weemoedig :-(