Thursday, June 01, 2006

The Soundtrack Of My Life

Ik schijn niet de enige te zijn. Er zijn bepaalde liedjes die zó mooi zijn, je zó kunnen ontroeren of die zó bij je horen als het ware, dat je denkt: dat nummer moeten ze op mijn begrafenis draaien. Ik wil trouwens gecremeerd worden, by the way. Nu draai ik al een tijdje mee op deze wereld en elke keer komt er toch weer een nieuw lied bij. Die crematie gaat de hele dag in beslag nemen ben ik bang en dat wil ik mijn nabestaanden tegen die tijd niet aandoen. Er zijn ook bepaalde nummers die iets betekenen of bij een bepaalde gebeurtenis horen. Het is vandaag onze trouwdag, maar een "ons liedje" hebben we niet. Ik heb inmiddels wel een soort van soundtrack van mijn leven en hier is een incomplete lijst (raad welke nummers mijn "aulanummers" zijn).

* Blowin' in the wind- Stevie Wonder

* Butterfly Ball- Roger Glover and friends

* Have a little faith in me- John Hiatt

* One- U2 ( nu ook een mooie versie met Mary J. Blige)

* The Reflex- Duran Duran

* Lovin' you- Minnie Ripperton

* Brilliant Trees- David Sylvian

* Baker Street- Stealers Wheel

* I'm a Believer- The Monkees

* The great gig in the Sky- Pink Floyd

Aanvulling op 2 juni:

* The boys of summer- Don Henley

15 comments:

Erika said...

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd, mooie combinatie van thema's. Ik denk niet dat alle nummers gedraaid kunnen worden, het zijn ook niet de kortste! Eén nummer staat voor mij vast en dat is Tolve oere, een Fries nummer, prachtig! Geschreven door een vriend van ons en af en toe op een feestje mag ik het zingen. De rest verandert nog wel 'ns.

Gonda said...

Trouwdag? Gefeliciteerd dan!
Misschien kan je familie een medley maken van al deze songs :-) Dan blijft de crematieduur beperkt.
Jakkes, om nu op deze dag over crematies te beginnen, maar jij begon!

Ron said...

The Reflex en Aula in dezelfde blog... ik moet opeens aan schijndood denken. Je zal maar wakker worden in de kist. Terwijl men in de aula iets te hard Duran Duran draait. Aaaaiii.

Irene said...

@ de tot nu toe reagerenden ;-):Ik wil niet alles in de aula, jongens, goed lezen! Er zijn er op het ogenblik maar 3 van het lijstje, de rest is 'Soundtrack' bij gebeurtenissen, bv: The Reflex tijdens de bevalling van Merel.

Ron said...

Weten we toch :-) De enige crema-nummers zijn, denk ik, One, Lovin'You en The great gig. Of niet?

Irene said...

@Ron: nee, wat dacht je van: Brilliant Trees, Have a little Faith in me en One?

Ron said...

Kan. Een stuk beter dan Mie Ketelkamp.

Anonymous said...

dit was ook ooit mijn trouwdag( mijn eerste in 1978). hihi. en doe mij maar brood op mijn begrafenis. jouw favoriet is, denk ik: hiatt.

Merel said...

@ wies: inderdaad, hiatt. krijg er nu ook altijd de zenuwen van, als ik dat nummer hoor en niet in gezelschap van mijn lieve moeder ben :S

Irene said...

@wies: brood? geen plakje cake? ;-)
Onze (eerste en hopelijk laatste)trouwdag was trouwens ook in 1978!Hoelaat? En toevallig niet in Haarlem, he?

Anonymous said...

In de soundtrack van je leven mis ik toch wel een hele belangrijke hoor: M-A-S-K van onze grote vriend Murpie, vergeten zeker;-)

Anonymous said...

Ik ga niet je aulanummers raden. Zoek eerst maar een leuk nummer voor jullie samen. Gefeliciteerd!

Anonymous said...

Je hebt een prachtig leven- als ik dat zo beluister!

Merel said...

wat is er trouwens met 'Lovin' You'? Hoort dat ook bij een belangrijke gebeurtenis, als ik vragen mag?

Irene said...

@merel: nee, Lovin' You vind ik gewoon een lief nummer uit mijn jeugd.