Saturday, June 03, 2006

Meer muziek

Vanmorgen hoorde ik op de radio: "Over de muur" van Het Klein Orkest. Het is inmiddels alweer 17 jaar geleden dat de muur viel, maar het gevoel als ik dat nummer hoor, is onveranderd gebleven. Vooral de laatste twee regels ontroeren mij altijd weer.

En de vogels vliegen van West naar Oost Berlijn
Worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
Over de muur, over het ijzeren gordijn
Omdat ze soms in het oosten,
soms ook in het westen willen zijn

Omdat er brood ligt soms bij de Gedächtniskirche
Soms op het Alexanderplein

5 comments:

Gonda said...

17 jaar alweer... Ik herinner me het als de dag van gisteren. En in mijn herinnering ís het ook veel korter geleden. Jee zeg, de tijd vliegt...

Merel said...

Heb het een paar dagen geleden nog uitgebreid moeten bestuderen :)

Anonymous said...

Ik vind ze ook nog steeds heel goed! En al is de muur weg er is nog wel degelijk verschil.

Erika said...

Ja een prachtig nummer. Wij hebben er vast gestaan toen de muur nog stond, we waren verdwaald op weg naar huis vanaf Polen, hebben uren moeten wachten en een boete moeten betalen! Vier jaar terug zijn we een paar dagen geweest, heerlijke stad.

Anonymous said...

Ja, kippevel...