Tuesday, June 06, 2006

Oceaandag

Aanstaande donderdag 8 juni, is het wereldwijd Oceaandag. Wist ik niet. Jullie denk ik ook niet. In het kader daarvan zijn er in het aquarium van Artis die dag allerlei activiteiten georganiseerd door b.v. Stichting de Noordzee en het Wereld Natuurfonds. Er is o.a. een 'voelpoel'. Vind ik een beetje dubieus klinken. Maar leuk. Je kunt als kind een Oceaanpaspoort krijgen waarmee je 'Burger van de Oceaan' wordt. Ook leuk. Je kunt een duiker bekijken in de Amazonebak. Leuk. Ook kun je gratis de Viswijzer meenemen. Om te weten te komen welke vis je het beste kunt eten. Zal wel goed bedoeld zijn door het WNF, maar als je op Oceaandag alle mooie vissen in het aquarium hebt mogen bekijken én mogen bevoelen om daarna een wijzer mee te krijgen welke vissen het lekkerst en gezondst zijn om te eten...mwah, dat vind ik toch minder. Niet leuk.

4 comments:

Erika said...

Dat voelen zal wel 't voelen van roggen zijn. 'Mijn' Pyt vist heel graag, maar neemt nooit wat mee naar huis, hij zet alles terug, maar zoent ze wel eerst nog even...(!)

Merel said...

Ik blijf lekker een vegetarier. Die viswijzer mogen ze houden.

Anonymous said...

En daarvoor naar Amsterdam? Laat mij dan nog maar even in Limburg. Hier in de buurt is zowiezo geen goede viswinkel.

Merel said...

Ha, je blog laat zich weer zien!