Sunday, June 18, 2006

Olá

Heerlijke vakantie gehad. Prachtig weer. Af en toe ook niet (zie foto). Verbazing over de norse Portugezen, een enkele uitzondering daargelaten. Ik doe altijd mijn best om in den vreemde beleefd en aardig te zijn (thuis trouwens ook) én in ieder geval in de taal van het land 'goeiedag' en 'dankuwel' te kunnen zeggen. Maar op de Portugezen had dat geen enkel effect. Voor de duidelijkheid moet ik er wel bij zeggen dat ze ook tegen elkaar sjaggerijnig deden, dus gelukkig lag het niet aan ons. Volgende keer weer naar Griekenland. En ook weer met mijn zus, want dat was een feestje! (nog wat andere foto's op Artifarti)

8 comments:

Anonymous said...

OBRIGADO IRENE !!!!!

Anonymous said...

Waarom kon ik net nergens mijn naam invullen?!
Maar je snapte waarschijnlijk wel van wie 't afkomstig was, toch?

Erika said...

Doe je zo'n reisje elk jaar met je zus? Bijzonder! Ik heb 't vorig jaar ook gedaan, gewandeld met m'n zus, was ook voor herhaling vatbaar, moet dus snel een nieuwe afspraak maken!

Anonymous said...

Dus jullie hebben je goed vermaakt. Jammer dat die Portugezen zo nors zijn, ze moeten maar eens een voorbeeld nemen aan de Engelsen.

Anonymous said...

Zijn Portugezen echt zo? Wat jammer, ze hebben nog wel zo'n mooi land.

Anonymous said...

"Mijn" portugezen waren erg gastvrij en vriendelijk, maar er waren enkele verschillen. Ik was er op uitnodiging van de portugezen zelf, en ik zat net boven Lissabon. (Algarve en Noord-Portugal lijken wel twee verschillende landen).
Maar zo'n gastvrijheid als in Griekenland (met name Peleponesos) heb ik idd nog nergens anders meegemaakt.

Anonymous said...

Nog meer vakantiegangers!
Het lijkt wel een plaag. =)

* pakt vakantiefoto's erbij *

Gonda said...

Die foto ziet er somber uit. Ik hoop dat je ondanks de mentaliteit van de Portugezen toch genoten hebt. Grieken zijn inderdaad ontzettend gastvrij. Soms zelfs tegen het enge af :-) (Wij zijn in Nederland ook niet veel gewend...)