Wednesday, March 07, 2007

Zwaar op de maag

En weer kan ik het denken en fantaseren niet laten. Gisteren stond dit artikeltje in onze krant:

AMERSFOORT - Een 24- jarige inbreker heeft in zijn Amersfoortse politiecel zijn kleding opgegeten. Zijn intentie was om ziek te worden, in het ziekenhuis te belanden en te ontsnappen. In het ziekenhuis bleek de maaltijd echter geen kwaad te kunnen.

Wat heeft hij dan precies opgegeten? Ik kan me nog indenken dat je je veters (met moeite) naar binnen krijgt, maar die moet je, volgens de films die ik zie, inleveren bij binnenkomst. Wat dan? Je sokken? Je shirt? Ik kan me er níets bij voorstellen. En dan vooral die zin '..zijn kleding opgegeten..' Dat is dus niet zo maar één sok, maar veel meer! Volgens mij is dit artikeltje een zwaar geval van overdrijving. Ik zou er graag het fijne van willen weten.

9 comments:

Anonymous said...

En hoe lang heeft hij daar dan over gedaan?

Anonymous said...

Soms kan je van de kleding soep koken, maar dat wordt waarschijnlijk niet bedoeld.

Anonymous said...

Ik fronste "dezelfde" wenkbrauwen Ireen. Het zijn ook van die halfgare berichten.

Erika said...

Mij viel 't stukje gisteren ook op, ik zag de persoon in gedachten bijten in een stuk katoen en 'k vroeg me af hoe hij dat gedaan zou hebben?? Ik moet er niet aan denken om over het doorslikken nog maar te zwijgen

Anonymous said...

Onze krant was iets scheutiger met informatie:
"na een broodje trui werd hij per ambulance naar het ziekenhuis gebracht, maar de vreemde maaltijd had geen medische gevolgen."

Lijkt me echt niet lekker.

Anonymous said...

Van dat eetbaar papier wellicht ;-)

Gonda said...

Een pet opeten lijkt me al een lastige taak, maar een trui?? Wintertrui ook nog?

Ron said...

En dan te bedenken dat ie zijn schoeisel als dessert heeft verorberd. Ik zou zelf al genoeg hebben aan een halve zool.

Anonymous said...

En een ijsmuts als dessert :-)