Tuesday, March 20, 2007

Se7en

Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid)

Luiheid: Ik ben echt niet lui. Echt niet. Ik ben goed in uitstellen, da's heel wat anders. Stofzuigen? Ik ga liever even achter de computer om mijn mail te checken.
De was doen? Ik wil toch nog wel dit hoofdstuk uitlezen, en misschien ook het volgende.
Dweilen? Ik geloof dat ik mijn zus nog moet bellen, dat is ook al weer een dag geleden.
Als ik het dan écht niet meer kan uitstellen, ga ik als een wervelwind door het huis en is alles in no time gebeurd. Nee, ik ben echt niet lui.

8 comments:

Anonymous said...

Je vindt gewoon andere dingen leuker om te doen.

Anonymous said...

Zo doe ik dat ook!

Anonymous said...

. . en als die wervelwind dan is uitgeraasd . . . lekker op vakantie om vervolgens traag en gemakzuchtig te luieren ;-)

Anonymous said...

komt me bekend voor hahaha

Anonymous said...

Dat is ook de beste wijze van huishouden Ireen, snel en grondig, en dan weer leven!

Gonda said...

Oh oh oh. Alsof je een spiegel voor me houdt....

Anonymous said...

Nieuwe generatie, nieuw huis, zelfde probleem :-S

Anonymous said...

ooit was dit erg herkenbaar, maar nu heb ik het licht gezien ;-)