Friday, March 02, 2007

Adviseurs

Ze komen allemaal uit dezelfde fabriek. Verzekeringsmannen. "Agenten" vind ik een te stoere benaming voor deze heren. Ze dragen allemaal een pak dat nét niet zit. Een stropdas die nét niet matcht of je kleurenblind maakt bij de eerste aanblik. Gelukkig doen ze hun jas uit bij het binnenkomen, want ze dragen ook nog eens een windjack over hun pak. Een windjack dat nét iets te kort is, zodat er een grote rand colbert onderuit piept. Accessoires: een grote tas, een laptop, een calculator en een te harde lach. Er zullen uitzonderingen op de verzekeringsadviseursregel bestaan, maar ik heb ze tot nu toe nog niet ontmoet. Nog even de hypotheek regelen en dan zijn we er voorlopig weer vanaf.

8 comments:

Anonymous said...

Ik ben nu al benieuwd naar je blog over de hypotheekman.

Anonymous said...

Nu ja, en na de hypotheekman is het geaan met de koffertjesmannen. (Generaliseren is één, maar dit is wel raak Ireen.)

Anonymous said...

je hebt het weer niet getroffen :)

Anonymous said...

Zolang ze hun best maar voor je doen. En niet te vaak langskomen :)

Erika said...

Ik zie 'm helemaal voor me...

Anonymous said...

.....en vaak hebben ze (de wat ouderen) zo'n gewatteerde - en benauwde - lucht over zich....

Anonymous said...

Vergeef me... het was niet de opzet om je uit mijn lijstje te gooien. Je staat er weer bij, want je hoort erbij. Echt. Merel was ik ook kwijt, komt ook terug...

Gonda said...

Ik ken dit soort typjes. Meestal kun je er geen speld tussen krijgen. Tijdens het praten tikken ze van alles in op de calculator en presenteren je gelijk een heel rijtje cijfers. En supervoordelig natuurlijk. Ik voel me altijd zó dom dan...