Tuesday, December 05, 2006

Wintertiepje

Op m'n werk zegt iemand, die ik eigenlijk niet eens ken, vanmorgen tegen me:'Volgens mij ben jij een wintertype.' '?' 'Wij hebben net een workshop gedaan en jij bent helemaal een wintertype.' 'Komt het door mijn dikke nieuwe wintervest?' vraag ik. 'Nee, door de kleuren, je donkere haar, je huid.' 'Oh.'
Thuis heb ik het gegoogled.
Donkere haren. Check.
Licht olijfkleurige huid. Check.
Ogen - staalblauw-groen- grijs. Mm, mag het ook een mix van die drie kleuren zijn? Check.
Meeste wintertypes worden vroeg grijs. Check. :-(
Verder moet ik vooral veel hoofdtonen dragen, geen geel met wit combineren en geen oranje, goud en geel dragen. Was ik ook niet van plan.
Beroemde wintertypes zijn o.a: Catherine Zeta-Jones, Cher, Demi Moore, Elizabeth Taylor, Jacqueline Kennedy, Audrey Hepburn,...
Een wintertype? Ik kan d'r mee leven.
Maar dat ik vandaag al een kerstkaart in de bus had...nee.

8 comments:

Irene said...

Heb je het nu over die kerstkaart, Gerard? Want een wintertiepje haal ik niet zo snel uit je! ;-)

Gonda said...

Ik ken ze ook, de mensen die de dag na Sinterklaas de kerstkaarten op de bus gooien.
Wat voor tiepje ben je trouwens als je melkboerenhondenhaar hebt en een bleke huid? :-)

Irene said...

@goentah: google maar even, joh! En die kaart kwam dus al óp Sinterklaas!

Anonymous said...

De eerste kaart komt altijd van mijn zusje. Morgen vermoed ik.

Irene said...

@gerard: Volgens mij ben jij een lentetype. En maak van die kerstkaarten gewoon nieuwjaarskaarten, dan heb je nog even de tijd...

Anonymous said...

ik hoor ook bij je lijstje. :)) maar liever ben ik een zomertype.

Anonymous said...

Ik ben een herfsttype (en die veroordeling heb ik nog zwart op wit ook- heb ooit eens zo'n kleurentest bij zo'n Colour me Beautiful-miep gedaan). Je zal het maar zijn, een herfsttype: dat zou betekenen dat een herfstdepressie voortdurend op de loer ligt. En ik ben juist wel veroordeeld tot het dragen van goud en geeltonen. Fijn is dat, als je je kast vol hebt hangen met voornamelijk zwart.

Irene said...

@Fem: goud en geel staat wel bijzónder mooi bij zwart! ;-)