Thursday, December 28, 2006

Tag, ik ben 'm nog steeds

Ik heb inmiddels gemerkt dat ik helemaal niet zoveel te ontboezemen heb...die van gisteren waren al heel wat voor mijn doen. Die van vandaag zijn eigenlijk best wel onschuldig.

3. Als het héél koud is doe ik sokken aan in bed. Van die lekkere zachte sportsokken, die ik overdag niet draag, maar die ik speciaal voor deze gelegenheid heb gekocht. Als ik ergens halverwege de nacht wakker word, met heerlijk warme voeten, gaan ze weer uit. En wat ik verder nog draag in bed is privé.

4. Als ik in de auto zit wil ik mijn mondje nog wel eens roeren. Ik heb de neiging om alles wat er om me heen gebeurt van commentaar te voorzien. 'Nou, meneertje, dat ging maar net goed, he?' en 'Moet dit nu écht zo langzaam?' en 'Die jas had u beter niet aan kunnen trekken'. Het vlóeken op medeweggebruikers valt erg mee. Het zíngen in de auto valt weer erg tegen. Ik vind het heerlijk om alleen in de auto, keihard met mijn eigen muziek mee te zingen. Niemand heeft er last van en ik knap er erg van op. Morgen ga ik weer in m'n eentje naar Haarlem. Ik verheug me er nu al op.

Goh, wat een onschuld toch. Ik kan er niks spannenders van maken. Mochten er nog ontboezemingswaardige gebeurtenissen plaatsvinden, dan zal ik u zeker op de hoogte houden. Voorlopig was dit het. Het stokje wil ik doorgeven aan degene die hem wil hebben. Ik wil er niemand mee lastig vallen. Fem, is het misschien iets voor jou? ;-)

7 comments:

Anonymous said...

In de auto: die muziek, ik had niet anders van jou verwacht. En dat commentaar op andere weggebruikers herken ik ook.
Als je morgen in Haarlem een blauwe mazda tegenkomt doe dan maar aardig, want het zou wel eens een oude bekende kunnen zijn.

Gonda said...

Erg grappig, dat commentaar in de auto. Ik doe het ook regelmatig. En mijn jongste ook al, ik hoorde haar laatst zeggen 'bent u levensmoe, meneer?', toen iemand een gevaarlijke actie uithaalde. Een beetje grof, dat wel..

Irene said...

gerard:als je een zwarte Clio in de buurt van de Zeilstraat ziet: toeter even! Ik bedoel de Zijlweg, de Zeilstraat is hier in Amsterdam.

Anonymous said...

Zo, dat is ook weer gedaan. Wat een gedoe met die stokjes op internet. We gaan nu maar weer over tot de orde van de dag. Daar laten we toch ook voldoende 'zien' van onszelf.

Anonymous said...

Nou ben je helemaal onze vaste quote vergeten: als er een voetganger vlakbij/in de weg loopt, roepen we 'Die had je kunnen hebben!' ;)

Anonymous said...

Ik heb je niet gezien, maar we waren bij Ikea en dat is ook niet bepaald in de buurt van de Zijlweg, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

Anonymous said...

Nou kan ik natuurlijk net doen alsof ik je helemaal niet lees. En tja, dat lijkt me eigenlijk de allerbeste oplossing......:-)
Stokje gekregen? Nooit gezien!! (Maar ik neem 'm van je over hoor, tuurlijk!)