Wednesday, December 27, 2006

Tag, ik ben 'm

Ik heb heel erg zitten twijfelen. Hoe ver ga je met je ontboezemingen? Persoonlijk vind ik dat er al aardig wat van mezelf in de openbaarheid komt op dit weblog. Moet het iets raars zijn? Iets waar je je voor schaamt? Dat hoeft natuurlijk niet persé. Het zou een mooie ontboezeming zijn als ik hier bijvoorbeeld vertelde dat ik bij nacht en ontij junkies op warme chocolademelk en een luisterend oor trakteer. Of dat ik de zwarte band judo bezit. Of dat ik in 1987 een kersthit heb geschreven waar ik nog elk jaar de royalties van trek ;-)
Niets van dat alles (helaas). Het zijn maar gewone dingetjes, die ontboezemingen van mij. De schokkendste hou ik voor me.

1. Soms vind ik mezelf tamelijk grappig. Dan denk ik: goh, kom ik daar weer even lollig uit de hoek! Ik moet dan erg om mezelf lachen en word als reactie daarop ook weer erg úitgelachen door mijn naasten.

2. Ik hou niet van zieke mensen. Oeps. Werkt u niet in de gezondheidszorg, mevrouw? Inderdaad. Al heel lang en ik doe het best goed, al zeg ik het zelf. Maar diep van binnen, verstopt achter een opgewekte glimlach en helende strelingen, zit mijn échte ik te mopperen en te zuchten.
Een kleine aanvulling op deze ontboezeming: eigenlijk geldt dit alleen voor de zeur- en de 'ik heb een griepje maar ik ben nog nóóit zó ziek geweest' zieken, hoor. Hoe dan ook: zeur of echt; ze krijgen altijd mijn volledige aandacht. Dit even for the record. Dat jullie niet heel slecht over me gaan denken...;-)

Vandaag hou ik het hierbij. Morgen deel twee, zodat u dit even rustig kunt verwerken.

7 comments:

Anonymous said...

En zo zie je maar weer: ik lijk steeds meer op mijn moeder :) 1, check, 2, check!

Gonda said...

Hahaa, puntje 2 vind ik erg grappig. (Je kwam lollig uit de hoek, zogezegd :-) ) Maar ik herken het wél, en ook ik werk in de gezondheidszorg. 'Verman jezelf en zeur niet zo!' denk ik regelmatig... *grijns*

Anonymous said...

Als ik zo'n zaaltje zie van kouwelijke, dikke oude vrouwen van rond de tachtig dan heb ik het ook even gehad...

Anonymous said...

Nou meissie, dat je er voor uitkomt dat je om jezelf lacht vind ik een behoorlijke ontboezeming. Mestal zijn het de anderen die daar mee komen.
En dat met die zieke mensen: die ene keer dat ik in het ziekenhuis lag paste ik er wel voor om iets van zieligheid te laten blijken. De verpleegsters gaven al bij voorbaat de indruk dat enige kans op mededogen nihil was.
Maar, ik kan me dat wel goed voorstellen. Ik ben benieuwd naar de rest.

Gonda said...

Geen haar op mijn hoofd die jou ervan verdacht géén empathie te hebben voor ernstig zieke mensen, hoor! Ik begreep helemaal hoe je het bedoelde.

Anonymous said...

Ojé Goentah, geef ik soms zo een indruk? Dat is niet de bedoeling!! (Dat bedoelde ik dus met die vulkaan)

Gonda said...

@Gerard: Hahaa, nee hoor. Maar ik denk misschien wel dat Ireen door jouw comment die toevoeging aan haar ontboezeming geschreven heeft. Het zóu verkeerd uitgelegd kunnen worden. Ik verdenk jou er absoluut niet van dat je steken onder water geeft of zoiets :-)