Monday, December 18, 2006

John Legend 2

Heerlijk concert. Zaterdagavond was ik nog even bevreesd dat het niets zou worden, toen ik hem opeens langs (letterlijk, want op een rijdend podium) zag komen bij 'Mooi weer de Leeuw'. Zijn stem leek het niet helemaal goed te doen en hij stond erbij alsof hij dacht: 'Wat doe ik hier in godsnaam in deze chaos?' Het kwam een beetje mat en flauw op me over, maar daar was gisteravond niets meer van te merken. Hij was soms niet helemaal bij stem, had duidelijk last van zijn keel (en er mocht, hiep hiep hoera!, ook niet gerookt worden in de zaal), maar het was swingend van begin tot het eind. En dan lees ik weer in de krant dat hij teveel aan 'publieksparticipatie' doet. Tsja, waarschijnlijk zien ze hem liever de hele avond ballads spelen aan zijn vleugel. Ook mooi, maar er moet wel een beetje pit in zitten bij een concert, vind ik. Rustig op de bank zitten kan ik thuis ook. Toch maar zo'n rustig nummer als filmpje bij deze post, iets van betere livekwaliteit kon ik niet vinden op YouTube.

3 comments:

Anonymous said...

Owowowowow, mazzelaar zijn jullie!

Anonymous said...

Ben sinds een paar jaar niet meer zo op de hoogte van wat er muzikaal speelt. Ben je dan ook erg dankbaar voor deze fijne kennismaking!

Irene said...

@casper: You're welcome!