Friday, September 15, 2006

Writers blocknootje

Ik schrijf. Ik doe een serieuze poging tot het schrijven van een goed, mooi, boeiend verhaal. Een verhaal met boekambities. Soms gaat het als een trein en dat voelt fantastisch. Ik loop op een wolkje rond in huis en zit helemaal ín mijn verhaal. Vaak gaat het ook helemaal niet en zit ik drie dagen vast op éen zin. Gisteravond laat, net op de rand van in slaap vallen, had ik een prachtige zin in mijn hoofd die precies verwoordde wat mijn verhaal op dat moment nodig had. Maar ik was zo moe en ik lag zo lekker en ik wist zeker dat ik het de volgende dag nog wel zou weten als ik de zin maar een keer of wat zou herhalen in mijn hoofd. Dus niet. Er ligt nu een blokje op de rand van m'n bed, pen erbij, klaar voor al het moois dat hopelijk nog gaat opdoemen in de nacht.

7 comments:

Irene said...

@gerard: Leuke foto! maar dit terzijde. Wat een positieve instelling! GA je het uitgeven! Eerst maar eens verder schrijven en dan, misschien...

Anonymous said...

The nighttime is the right time...

Gonda said...

Of eerst stukjes publiceren op je log?
Ik hoop dat dit writersblock je voor verdere writersblocks behoedt ;-)

Erika said...

Wat knap! 'k Wil 't graag lezen, als je klaar bent, ik wacht wel....

Anonymous said...

Dat is ook het enige. Alles opschrijven. Wees blij dat je geen muziek maakt, dat kan niet midden in de nacht...

Erika said...

druk bezig met je boek?

Irene said...

Druk bezig in mijn hoofd