Thursday, September 21, 2006

Cowgirl

Ik ben nooit een paardenmeisje geweest. Koeienmeisjes bestaan niet officieel, maar ik ben er wél eentje. Ik heb het hier wel eens eerder over koeien gehad, maar dat weerhoudt me er niet van het nog eens te doen. Vanmorgen reed ik via de gebruikelijke landelijke route naar m'n werk en daar stonden ze weer. In de zachte, herfstachtige ochtendzon. "Mijn" ochtendroutekoeien zijn lichtbruin en staan altijd in kleine groepjes bij elkaar. Alsof ze op het schoolplein staan te kletsen. Vanmorgen had er eentje zich, waarschijnlijk ivm met ondraaglijke jeuk, van een van de groepjes verwijderd om met een gelukzalig hoofd langs een hek te gaan schuren. Ik geniet daar erg van. Ik vind koeien lieve, mooie, nieuwsgierige dames. Ze ruiken lekker naar gras en melk en hebben de ogen van een topmodel. In mijn volgende leven wil ik graag op een melkveebedrijf worden geboren.

8 comments:

Gonda said...

Ik ben ook een koeienmeisje, maar dan wel van zwart/witte koeien :-)

Irene said...

@goentah: ik ben van álle koeien!

Irene said...

@gerard: ik kan ze toch niet allemáal adopteren!?

Anonymous said...

Ik doe met je mee...

Anonymous said...

wat let je. meld je aan voor de volgende ronde vrouw zoekt boer. ;)

Anonymous said...

ik ook! Ik ook! Ik ook!

(een koeiemeisje, that is)

Anonymous said...

Als koe?

Erika said...

beetje late reactie, maar toch... Ik hou ook zo van koeien in de wei, 'k ben er speciaal biologische zuivelproducten voor gaan gebruiken.