Thursday, September 21, 2006

Rare update

Er zijn weblogs ( zie bijvoorbeeld die van Gerard ) die de laatst bijgewerkte weblogs tonen. Soms klik ik er een paar aan. Eergisteren was er eentje bij die Runescape heette. Ik vond het wel een intrigerend woord, het blijkt een online spel te zijn dat ik niet ken. Ik ben niet zo op de hoogte van dit soort spellen waarbij zelfs doden schijnen te vallen. Japanners die zelfmoord plegen omdat ze al hun (virtuele) geld kwijt zijn, mensen die dagen achter elkaar aan hun computer gekluisterd zitten en dan een hartaanval krijgen. Ik ga liever af en toe naar YouTube voor een leuk filmpje.
Enfin, deze Runescapespeler heeft een site met tips gemaakt. Ik wil ze je niet onthouden. Fascinerend taalgebruik!

dieren en voedsel hebben met elkaar te maaken hier een lijst met wat je krijgt voor dieren
koe= rauw biefstuk,koeie hiud,botten
kip=veeren,rauwe kip,botten
ram= aleen botten heel soms wol
het vlees kun je kooken bij een huisje met een panetje
let op kooken kan ook mis gaan dan krijg je burn (het stuk vlees) hier krijg je geen expoints voor
en je hebt er niets aan de levens die je er bij krijgt hangt af van het voedsel


treanen
teanen doe je het best om eerst op een plek te blijven en
zwakere persoonen te verslaan als ze geld bij zig heben kun je dierekt wat
verdienen heb je geld en wil je een waapen van me koopen reageer dan hierop
let op ik heb nog niet alle waapens nu nog brons en iron maar binekort ook steel
het beste is om te treanen bij goblinshttpfarmers en mans en womens
als je hooger bent kun je andere uitdaagen


Wow! Zal ik toch maar gaan gamen?!

6 comments:

Merel said...

JA, DOEN, VET COOL GAAF TE GEK, MAN! :)

Anonymous said...

Mijn zoontjes hebben het veel gespeeld. Ik begrijp dus (tussen de taalfouten door) helemaal wat er staat. Want wij hadden dat soort gesprekken aan tafel. Gelukkig gaat het over en zijn ze nu aan het zeilen...

Irene said...

@gerard: nee, het was niet vertaald, het was een site van een nederlandse jongen.

PS said...

Een gevoe van mededogen overvalt me...

Gonda said...

Door al dat gamen sterven je hersencellen af. Het bewijs is er :-)

Anonymous said...

Dat spel is gemaakt door een dyslectische randdebiel of door een hedendaagse puber. Het taalgebruik van die twee kan ik namelijk nooit uit elkaar houden.