Friday, February 09, 2007

Schoenen

Bij Fatma word ik altijd verwend. Warme omhelzingen als ik binnenkom. Een tafel vol lekkers (warme broodjes, olijven, kaas, koekjes, tomaten, stukjes appel, enz.) en thee. Dikke zoenen bij het weggaan en groeten voor de héle familie, ook mamma en pappa. Afgelopen woensdag kreeg ik bij het weggaan iets in mijn handen gedrukt. Zwarte, glanzende nieuwe schoenen. 'Irene, aandoen.' Het was een bevel, want ik kreeg er een schoenlepel bij. Ze pasten. Op slinkse wijze had Fatma mij een tijd eerder mijn schoenmaat ontfutseld toen wij onze voeten vergeleken. Fatma is maar een minivrouwtje met dito voeten. De schoenen waren speciaal voor mij gemaakt door haar man Nurullah, die bij een bedrijf werkt waar orthopedisch schoeisel wordt vervaardigd. Ik zou de schoenen nooit zelf gekocht hebben, maar ik ga ze dragen. Ik denk dat mijn schreden licht en gelukkig zullen worden, door alle liefde die er in deze schoenen is verwerkt.

9 comments:

Anonymous said...

Dat zijn dus heel dierbare schoenen die je altijd moet bewaren.

Anonymous said...

Dit dankbaar ontvangen geschenk is ook een daad van liefde.

Anonymous said...

Wie de schoen past !
Zuinig zijn op deze mensen.

Anonymous said...

De wereld van Ireen,

hoe groot is die wereld ?

Anonymous said...

Handgemaakte schoenen!

H a n d g e m a a k t e
s c h o e n e n !


H a n d -

g e m a a k t e

s c h o e n e n !

Irene said...

@jurry: Nee maar! Na al die jaren een ontmoeting op het net. De Wereld van Ireen is inderdaad niet zo groot...of juist wel!

Gonda said...

Goh wat lief. Een heel speciaal cadeau. Ook al zou je ze nooit zelf uitgezocht hebben, je zult ze wel met veel plezier dragen! (Hopelijk zijn ze ook nog een beetje modieus ;-) )

Anonymous said...

Erg lief hoor, en ze zijn vast heel goed voor je voeten!

Anonymous said...

Heerlijke zulke warme gastvrijheid!