Monday, October 30, 2006

Ouwewijvenvingers

Eindelijk is het dan zover: mijn ouders hebben de sleutel van hun nieuwe huis gekregen. Dat betekent schilderen en schoonmaken met het hele gezin. Natuurlijk is het het leukst en bevredigendst om de grote vlakken muur met een reuzeroller te lijf te gaan en meteen resultaat van je werk te zien. Het baantje 'randen langs het plafond en plinten met een kleine kwast netjes afwerken' is ook al snel vergeven, dus ik blijf over om het schoonmaakwerk te doen. Mijn moeder gaat in de keuken tekeer met haar schuursponzen, allesreiniger en heet sop, ik stort me op de raamkozijnen en deuren.Het zijn acht deuren, met voor en achterkanten samen zestien vieze vlakken, want de vorige bewoonster bijkt toch niet zo'n schone verpleegkundige te zijn geweest, althans; niet thuis. Op zondagmiddag is het hele huis in de verf gezet, zijn alle zestien deuren, ramen en raamkozijnen en de hele keuken schoon en zien mijn handen eruit alsof ik 86 ben. Vandaag heb ik spierpijn achter in mijn dijbenen van het bukken naar de emmer. Maar het huis is prachtig!

5 comments:

Anonymous said...

Wat ben jij toch een lieve dochter!! En nog een proper type-je ook!

Anonymous said...

En ze kunnen in een kant en klaar huis trekken! (Dat van die vingers gaat nu nog wel weer over...)

Anonymous said...

Dat trekt zo weer bij...

Gonda said...

Lief dat jullie allemaal helpen! Schoonmaken is een rotklus, ben het met je eens, maar het moet nu eenmaal...

Erika said...

Dat heeft een vast een voldaan gevole gegeven.