Monday, July 16, 2007

Lekker slijmen

Fijn om in een gelijkvloers huis te wonen.
Dat vinden de naaktslakken ook. Door de regen van de afgelopen tijd vluchten nu zelfs deze beesten naar binnen. Overigens in het gezelschap van tientallen muggen, maar daar hebben we het vandaag maar niet over. Afgelopen week dacht ik met de stofzuiger een stukje rubber op te zuigen. Het bleef plakken aan het borsteltje, dus trok ik het eraf. Het bleek een naaktslakje te zijn. Dat gevoel! Onbeschrijflijk vies! Zeker voor iemand als ik, die een aversie heeft tegen alles wat nattig, slijmerig en elastiekig is. Ik hou niet van mosselen, oesters en inktvis (terwijl ik dit schrijf word ik al een pietsie misselijk). Het grijpen in een naaktslak is voor mij dus een zeer traumatische ervaring, denk daar niet te licht over. Het kán erger, blijkt nu. Mijn echtgenoot pakte vanmorgen een deurkruk vast die reeds bezet was door een slak. Ik denk dat hij dit jaar het mosselseizoen aan zich voorbij laat gaan.

9 comments:

Ron said...

Getver, de slakken dachten zeker dat jullie Open Huis hielden.

Anonymous said...

Gatverdamme. Ga gauw broekjes voor ze breien!

Anonymous said...

De natuur komt naar je toe deze zomer ;-)

Anonymous said...

Ik trapte ooit met blote voeten in het donker in/op een naaktslak. Stel je voor hoe het arme beest zich tussen je tenen omhoog perst.....

Irene said...

@penguin:Vind je het erg als ik het me níét voorstel?!

Gonda said...

Ik heb dezelfde ervaring gehad als Penguin, tijdens een nachtelijk bezoek aan de wc. (Niet thuis, maar in een vochtig boerderijtje in Drente.) Voortaan doe ik altijd wat aan mijn voeten 's nachts.

OT: Biologische groentenzakjes knisperen inderdaad abnormaal!! Ik moest erg aan je denken toen ik gisteren een zakje biologische sla afrekende :-)

Anonymous said...

In onze ongelijkvloerse woning hebben we tot nu toe gelukkig nog maar een enkele naaktslak betrapt. Maar als ik naar buiten ga moet ik wel goed uitkijken want het is al eens gebeurd dat ik er één geplet heb (en dat is een rare gewaarwording).
Op het fietspad hier is 's morgens een ware slakkentrek gaande: in groten getale trekken ze naar de overkant, waarbij velen onder de genadeloze fietswielen sneuvelen. En dat ziet er ook niet echt fris uit.

Anonymous said...

Ik loop tegenwoordig als Lara Croft over straat. Een saltootje hier, achterwaartse sprong daar, om toch vooral maar niet op zo'n drilpuddinkje te belanden. Ik vind ze verschrikkelijk!

Anonymous said...

getsiederrie, in ieder geval beter dan thaise grote kakkerlakken en gekko's ;-)