Friday, November 10, 2006

Angstaanjagend mens

Er werkt op zaterdag in een nieuwe jongen in de bibliotheek. Leuk om te zien, goedlachs, beleefd...waar vind je ze nog? Bij het terugbrengen van de boeken zei ik: 'Ken je deze al?' Ik probeer dit boek bij iedereen door z'n strot te duwen sinds ik het in juni heb gelezen. Nee, hij kende het nog niet. 'Om te huilen zo mooi!' zei ik. Dat vond hij waarschijnlijk niet zo'n goeie aanbeveling. 'Ik heb nog zóveel dat ik moet lezen!' riep hij verschrikt. Dus ik gooi hem hier nog eens in de aanbieding, voor de lange donkere avonden die gaan komen.

5 comments:

Anonymous said...

Ik grijp die kans.

Chris said...

Welk boek?

Irene said...

@Chris: klik even op het woord 'deze' in de post en je weet 't.

Gonda said...

Ik heb nog 3 ongelezen boeken op mijn nachtkastje liggen, maar ik beloof je: het eerste boek wat ik weer ga kopen zal het boek van John Boyne zijn. Je had hem al een keer aanbevolen aan me, toen had ik ook al een mental note gemaakt.

Anonymous said...

De arme jongen moet de hele bieb nog uitlezen...