Wednesday, November 30, 2005

Moeder en de Majoor

In de Linda van december staat een interview van Marc Marie Huijbrechts met Majoor Bosshardt. Hieruit een geweldig stukje:
] ..Een professionele ondervraagde die in die 92 jaar alles al een keer heeft verteld. Maar ze is nog steeds oprecht kwaad als ze vertelt over haar ruzie met Moeder Teresa. Heerlijk natuurlijk, ruzie en dan ook nog met Moeder Teresa. Dat is van dezelfde orde als badmintonnen met Mussolini. Ze ontmoetten elkaar in Calcutta. "Ik zag dat die kindertjes daar bij honderden stierven. Ze lagen soms als lijkjes in de goot. En ik zal je vertellen dat Moeder Teresa er in haar leven misschien 500 heeft gered, maar op straat lagen er wel duizenden. Ik zei volgens mij heel vriendelijk: ' Als ze nou hier eens voorlichting geven over geboortebeperking?' 'Nee', zei ze heel boos, 'dat mag niet van de paus' Ik zei: 'Maar het mag best van God' En toen dacht ik: Nou ja, zoek jij het dan ook maar uit. Wij van het leger geven in India wel voorlichting. Heel leuk, met plaatjes enzo."[

2 comments:

Merel said...

:) geweldig mens

Ron said...

Leve de Majoor.
Weg met de Paus.
Make Love. Not War.
Vrij Veilig.
Hallelujah.
Amen.