Wednesday, November 09, 2005

Irritantjes 5


Ik irriteer me nogal eens de laatste tijd..







Waarom wordt de aftiteling van een film nooit meer vertoond (in ieder geval bij de commerciele omroepen)?

De laatste scene is soms nog niet eens afgelopen als de film al abrupt wordt afgebroken. En dat terwijl de aftiteling er vaak voor zorgt dat je nog even kunt bijkomen met passende muziek, dat je nog even kunt kijken wie die ene acteur was die die ene mooie rol speelde en dat je soms opeens getracteerd wordt op een bonusscene of blooper ofzo. Waardeloos vind ik het.
Op de Belgische tv doen ze het nog wel. En daar hebben ze ook de geweldige Canvas Filmfanman: Nic Balthazar. Als Nic de film goed vindt, kijk ik. En denk maar niet dat Nic zomaar wat doet; hij zegt soms ook gewoon dat de film teleurstellend is of gewoon slecht. Dan kijk ik niet. Want ik vertrouw erop dat Nic het weet.

1 comment:

Ron said...

Geweldig, die glimmers in zijn ogen als hij ons weer eens een goede film mag voorschotelen. En van puur plezier houdt hij daar dan zijn vriendelijke hoofdje schuin bij. Gelijk 'nen hond.
(Trouwens, ik zie ze over het algemeen graag, onze symphatieke zuiderburen)