Sunday, July 09, 2006

Bijlmerbeesten















Toen ik gisteren buiten liep werd ik opgeschrikt door het geluid van een mobiele telefoon. Niets bizonders zul je denken, maar dit geluid kwam van boven mijn hoofd. Vreemd. Toen het geluid weer klonk, zag ik opeens de telefoon zitten: een kraai. Hij leek me een beetje spottend aan te kijken. Gefopt!
Nog meer buurtbeesten: mollen, egels, reigers, kikkers (minder naarmate er meer reigers in de buurt komen), aalscholvers, hazen, konijnen én een grote groep uitheemse parkieten die hun aanwezigheid krijsend kenbaar maken als ze overscheren. Het is een familietak, een soort afscheidingsbeweging, van de 'Vondelparkgroep' in het centrum. Parkieten die ooit eens losgelaten zijn en zich flink hebben vermenigvuldigd. Tis leuk wonen hier.

6 comments:

Merel said...

Niet opeens jaren '70 spelling gaan gebruiken hoor! Straks maak je ook weer bolletjes op je i's ;)

Irene said...

Sorry hoor, ik zal het niet meer doen. Ik heb meteen weer een idee voor een nieuwe post!

Gonda said...

Haha, leuk, die comments van je dochter :-)

wies said...

ha ireen: re.koetjes:ja wie weet. dit kleintje was net overvaren, je hoorde hem met het motortje in aanraking komen. een rotgeluid, maar die klojo's voeren gewoon door. bah.

Anonymous said...

Inderdaad heel gezellig in jouw buurt met al die buurtbeesten. Het valt me op dat je steeds meer aalscholvers ziet.
Leuke foto rechtboven! Zeer herkenbaar!

Anonymous said...

In Haarlem vliegt ook al jaren een grote groep parkieten rond. Erg grappig.