Wednesday, April 11, 2007

Petra Precies

Het is vuilnisbakkendag vandaag. Bij ons in de buurt zijn het de welbekende grote grijze Kliko's. Op de achterzijde is door de gemeente, piepklein, ons huisnummer gezet. Maar als de vuilniswagen is geweest en je moet tussen twintig ander identieke grijze kolossen de jouwe zoeken, is dat een hele opgave. Wat doen de buurtgenoten dus? Juist. Zij zorgen dat hun bak herkenbaar is middels een opvallend merkteken. Sommige mensen plakken er een bescheiden sticker op (Ik. Een zwarte met rode letters 'Danko Jones'. Google maar ;-). Of een niet zo bescheiden sticker van een hele grote rode SP-tomaat. Maar de meesten zijn als een waanzinnige met verfkwast of spuitbus in de weer geweest. Met grote witte streken 'No. 341'. Met fluorescerende uithalen 'Nummer 264'. Soms alleen een knalgeel kruis. Of een roze slingerachtig dingetje. Maar altijd even slordig en lelijk. Ik erger me daar aan. Ik kan het niet helpen. Het zijn ook altijd die mensen die hun Luxaflexen scheef hebben hangen. Doe die dingen goed! Allemaal dezelfde kant op! Ze hebben een naambordje laten maken bij de hakkenbar. Keurig, maar wél scheef opgehangen!!!
Zo. Weer fijn stoom afgeblazen. Ik ga nu even m'n bestek recht leggen in de keukenla.

9 comments:

Anonymous said...

Ik leef met je mee :)
Mijn buren hebben scheve gordijnen en mat afgeplakte ramen ...

Anonymous said...

Bestaat toeval? Ik zet net een mp3 van Danko Jones op mijn log. Enne... deze foto is gejat. ;-)

Irene said...

@pascal: kan jou het wat schelen? Mij niet! ;-)

Anonymous said...

Rommeligheid heeft zo zijn charme. Maar de schilderijen moeten natuurlijk wel recht hangen.

Anonymous said...

Wat een carnavaleske straat. Tijd voor een feestelijke samenkomst?

Gonda said...

Ik plak stickers op mijn containers :-) Ziet er waarschijnlijk ook niet uit, maar ik herken ze wel.

Anonymous said...

Ik zie een markt voor een ondernemende kunstenaar ;-)
Of mag dat weer niet in NL?

Anonymous said...

Ik voel hevig met je mee (maar blijf keurig recht zitten).

Anonymous said...

Ik heb het portret van een van de medebewoners op de bak geplakt; en wel van de persoon waar ik mij het meest aan irriteer ;-)