Wednesday, April 04, 2007

Ik ben er nog

Als ik dit geweten had, was ik er misschien niet aan begonnen. Al die papieren, al die regeldingen, al dat gestress (maar dat doe ik zelf). Het voorlopig hoogtepunt in 'The Continuing Story of Buying and Selling Houses' was het bezoek aan notaris nummer twee vorige week donderdag. We ontmoetten daar de kopers van ons huidige huis (leuk stel heren) en hun notaris (wat ze niet aan te rekenen valt). Deze man was zo'n chaoot, zo'n raar mannetje, dat we af en toe niet meer wisten waar we moesten kijken. Ik pakte mijn echtgenoot kalmerend bij de arm, de ene koper schopte de ander voor z'n schenen omdat hij z'n lachen bijna niet meer kon houden, hun makelaar hief constant wanhopig haar ogen naar het plafond en die van ons blééf maar driftig in z'n papieren rommelen met een rood hoofd. Wij hebben nog even met z'n allen gecheckt bij het weggaan of er niet ergens een verborgen camera aanwezig was, maar dan zat die wel érg verborgen. Voorlopig koopcontract 2 is getekend.

7 comments:

Gonda said...

Bij notaris denk ik meteen aan driedelig grijs en super efficient, maar notarissen zijn natuurlijk ook maar mensen :-)
Succes met het geregel verder! Het is niet leuk, maar het hoort er nu eenmaal bij.

Anonymous said...

Er is weer getekend! Dat dan weer wel:-)

Irene said...

@goentah: driedelig grijs was hij wel, maar verder..
De vorige notaris, waar we waren voor de aankoop, was trouwens wél het prototype: ouder, grijs (ook het pak), spierwit, bijna krakend overhemd aan en een efficiente en rustige uitstraling. Zo hoort het, dacht ik.

Anonymous said...

Driewerf bah! En wat die mannen (ik heb dr heel wat gezien: louter mannen, op een enkele vrolijkgerokte kandiaats na dan)opstrijken voor hun voorleeslesjes en knip-en plakwerkzaamheden (Oei, wat oneerbiedig. Maar ik ben al bij voorbaat chagrijnig omdat ik er binnen een paar weken ook weer naartoe moet en ik die lui mijn spaargeld mag gaan brengen...) Sterkte met al die paperassen, maar je moet maar denken, je bent toch mooi weer een stapje verder!

Anonymous said...

Dit lijkt me een ongewoon ingewikkelde transactie. (Straks lekker weer een weekendje uit als het allemaal echt rond is.)

Anonymous said...

Nog even en dan is alles weer achter de rug. En hebben beide partijen een mooi huis, toch? :)

Anonymous said...

De laatste keer was onze notaris een hittepetit. Leuke, vlotte meid, niet chaotisch en bekwaam. Een aangename verassing na al die mannelijke grijze muizen. ;-)