Wednesday, August 02, 2006

SHIT!

Ons huis is waarschijnlijk een soort Bermudadriehoek voor vogels, zie hier en hier. Vandaag was het weer raak. Ik was boven en hoorde opeens wat gerommel beneden. En dat terwijl ik toch echt alleen thuis was. Dacht ik. Ach, misschien iets omgevallen, was mijn luie reactie. Geen zin om naar beneden te gaan. Toen ik even later toch de trap afliep, hoorde ik weer vreemde geluiden. Ik keek heel voorzichtig om de hoek van de kamerdeur en zag een ekster in blinde paniek rondvliegen. De schuifpui naar de tuin stond op een kier en daar was hij door naarbinnen gevlogen of gehipt. Ik liep met opgetrokken schouders (ja, je wilt toch geen ekster in doodsnood op je gezicht hebben) naar de schuifpui om hem verder open te duwen. Hij begreep niet dat ik hem wilde redden, want hij vloog meteen de keuken in en ging daar op de rand van de lichtkoepel zitten. Toen ik hem daar vandaan had gejaagd (zachtjes, hoor) vloog hij in één keer door naar buiten.
En toen kon ik de veertjes en de stront op gaan ruimen. De héle kamer zat onder de vogelpoep én plas. De vloer, de lamellen, de convectorput, de tafel. Arme ekster. Arme Ireen.

8 comments:

Anonymous said...

Wij hadden laatst een jong koolmeesje in huis. Die ging op een gegeven moment op de keukenkast zitten en ik kon hem zo pakken, zo bang was hij. Toen ik hem in de tuin losliet vloog hij rechtstreeks naar de bomen. Gelukkig liet hij niets achter zoals bij jou.
Zie het maar als een dankbetuiging.

Anonymous said...

Mamma zou zeggen: "En stinken, dokter!"

Anonymous said...

En zal IK es wat zeggen?
Ik had vanavond een pauw in huis ;-)

Anonymous said...

Deuern en ramen gesloten houden? Of komen ze bij jou dan ook via de schoorsteen?

Merel said...

dan heb ik er liever een tikkend op het dakraampje :)

Anonymous said...

Oh nee! Inderdaad arme allebei!

Anonymous said...

Het is net het verhaal van assepoester- maar dan omgekeerd: zo ben je prinses (Julia) en dan weer het sloofje! Was het leuk in Italië?

Irene said...

Italie was even heerlijk. Te kort. Het smaakte weer naar meer, ik was bijna vergeten hoe fijn het daar is, we gingen de afgelopen jaren naar andere landen.