Thursday, September 15, 2005

Vóor hij hier was....















Dit, waarschijnlijk veel te lange, verhaal moet ik toch kwijt:
Dinsdagmiddag liep ik met Sam buiten, toen er een klein jongetje op een fietsje met zijwieltjes aan kwam rijden. "Mag ik 'm aaien?" zei hij, terwijl hij naar Sam keek. "Natuurlijk, stap maar van je fiets af" Sam was een beetje drukkig aan het doen, dus ik zei: "Het is nog maar een babyhondje", waarop het jongetje zei: "Dat heet een puppy". Aan de overkant kwamen twee mensen aan met een volwassen hond waar Sam wel even aan wilde gaan ruiken. "Kijk, hij vindt die hond wel leuk" zei ik, "z'n staartje gaat helemaal heen en weer" "Dat heet kwispelen", zei het jongetje. "Wat weet je veel van honden, heb je dat op school geleerd?" vroeg ik. "Nee, dat heb ik in een groot woordenboek gelezen" (het jongetje was ongeveer vier of vijf jaar, denk ik)
Zijn moeder, die achter hem stond, zei: "Hij begon al te lezen toen hij twee was" Daarop zei het jongetje: "Toen ik bij God was, toen ik nog niet hier was, heb ik lezen en schrijven geleerd"
"Wat geweldig" zei ik, "dan wist je alles al toen je hier kwam" "Ja" zei het jongetje, stapte op zijn fietsje en reed weer verder.

2 comments:

Ron said...

Creepy. Leek hij op Haley Joel Osment uit The Sixth Sense?
En had hij zo'n fietsje waar Danny mee door de gangen scheurde in The Shining?

Irene said...

Nee, hij was een beetje een dikkig jongetje, hindoestaans tiepje met een brilletje, fietshelmpje op...