Monday, March 20, 2006

Wie schrijft...


...die blijft, staat er als motto boven mijn blog. Het is nu zelfs vastgelegd in een boek. Samen met nog 49 andere Bijlmerbewoners, in nette taal 'bewoners van Zuidoost' ben ik deze zomer geinterviewd én geportretteerd voor een weekblad. Ik verblijf daar op de bladzijden in het illustere gezelschap van onder andere Jetty Mathurin en Laetitia Griffith. Ik sta daar bij dat vingertje (ook van mezelf ;-) De portretten zijn geschilderd door Chaim Oren, een Bijlmerkunstenaar waar je veel over kunt zeggen, bijvoorbeeld dat het een schat van een vrolijke, geestige man is, maar niet dat zijn portretten echt gelijken. Dat vonden we allemaal, hoor, afgelopen zaterdag bij de opening van de expositie, maar we hebben het ook stuk voor stuk ontzettend leuk gevonden. Ik heb mijn fifteen minutes of fame alvast binnen!

14 comments:

Ron said...

Zo'n boekwerk gaat langer mee, hoor. Ik kan me best voorstellen dat men in 2016 Lee-Tietsia Grif-it allang is vergeten. En dat gans het land en omstreken iedere dag jouw weblog leest!

Irene said...

@ron: dank je, dat lijkt me wel wat!

Anonymous said...

Hoera!
Of zijn het 15 minutes of shame?
Of ben ik te veel beïnvloed door mijn eigen logtitel? ;)

Irene said...

@oh!: het is wel een beetje shame, ja, want ze hebben mijn naam verkeerd gespeld in het boek!

Anonymous said...

Intussen ben ik razend benieuwd naar dat interview. In welk weekblad kunnen we je vinden?

Irene said...

@gerard: het interview stond er in september al in, ik was ongeveer de dertigste ofzo, dus helaas.

Anonymous said...

Zou het graag willen lezen! Sta je op de foto mèt bril :-)?

Irene said...

@fem; ik heb mijn bril alleen op als ik achter de computer zit, moet hem dan afdoen als ik iets wil schrijven, als ik iemand aan wil kijken, dat gaat de hele dag maar door, heel vervelend.

Anonymous said...

Zo... en dat is binnen. Gefeliciteerd.

Petra said...

Je naam verkeerd in het boek, dat is wel heel jammer. Maar verder is het natuurlijk wel om reuze trots op te zijn!

Anonymous said...

Je wordt beroemd! Tijd voor een fanclub? ;-)

Gonda said...

Leuk! Lijkt me toch een hele eer. Ook al lijk je niet, maar dat kan ik toch niet beoordelen :-)

Erika said...

Waar is het te koop? Hoeveel kost het? (beetje truttige vraag, maar niet onbelangrijk) en heb je je portret ook meegekregen? Trouwens wat een leuk initiatief!

Irene said...

@erika: mijn portret is nu nog te "bewonderen"in het CEC (Cultureel Educatief Centrum) in Zuidoost, maar verhuist waarschijnlijk permanent naar het nieuwe stadsdeelkantoor.